کد خبر: ۲۳۵۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
در حاشیه سفر روحانی به عمان؛

ایران و عمان در زمینه کار و اشتغال تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

جمهوری اسلامی ایران و عمان در زمینه کار و اشتغال و گسترش آموزش های فنی و حرفه ای تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه ها که توسط وزیر نیروی کار سلطنت عمان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و در جریان سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به عمان امضا شد زمینه همکاری برای دو کشور در حوزه بازار کار و توسعه مهارت را فراهم می کند.

بر اساس تفاهم نامه همکاری در زمینه کار و اشتغال دو کشور در زمینه تبادل مقررات، برنامه ها، تحقیقات، تجارب و اطلاعات درباره بازار کار و اشتغال، برگزاری دوره های آموزشی با هدف ارتقای بهره وری نیروی کار، استفاده از توان یکدیگر در زمینه کار و اشتغال همکاری خواهند کرد.

به دنبال این تفاهم نامه دو طرف در زمینه های تبادل اطلاعات و تجارب در زمینه بازرسی کار و نقش بازرسان کار در اجرای مقررات و حل و فصل اختلافات کارگری میان کارگر و کارفرما و سایر موارد مربوط که توسط کارشناسان دو طرف تعیین می شود، همکاری خواهند کرد.

بر اساس تفاهم نامه امضا شده در مورد آموزش های فنی و حرفه ای نیز دو کشور در زمینه تبادل مقررات، برنامه ها، تجارب و اطلاعات پیرامون آموزش فنی و حرفه ای، دیدارهای کارشناسان و اعضای هیات های آموزشی و علمی به منظور آگاهی و استفاده از امکانات دو کشور در زمینه آموزش فنی و حرفه ای، برگزاری کنفرانس ها و مسابقات مهارت مشترک و کارگاه ها و نمایشگاه ها برای کارآموزان و تهیه برنامه های مشترک آموزش برای آنها و سایر موضوعهات مرتبط که به تایید کارشناسان دو کشور برسد، همکاری خواهند کرد.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه هیات های آموزشی و علمی عمانی و مدیران و مربیان مراکز فنی و حرفه ای این کشور در جمهوری اسلامی ایران آموزش های مهارتی لازم را دریافت خواهند کرد.

با توجه به روابط رو به گسترش دو کشور و حضور روزافزون شرکت های ایرانی در بازار کار کشور عمان دو کشور نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتری دارند.

همچنین جمهوری اسلامی ایران در زمینه حرفه آموزی و افزایش مهارت نیروی کار تجربیات خوبی دارد که تبادل تجربه در این زمینه می تواند به ارتقای روابط دو کشور کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین