کد خبر: ۲۳۵۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۶

هشدار اوباما به روسیه در مورد اوکراین

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا روز چهارشنبه در ملاقات با نخست وزیر اوکراین در کاخ سفید اعلام کرد که روسیه در مورد کریمه قوانین بین المللی را نقض کرده است .
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، اوباما به ˈ آرسنی یاتسنیوک ˈ نخست وزیر موقت اوکراین گفت : امریکا در کنار اوکراین در دفاع از حاکمیت این کشور خواهد ایستاد. 

وی مستقیما روسیه را به باد طعنه گرفت و ابراز امیدواری کرد که دیپلماسی امریکا ظرف چندروز آینده باعث ˈ بازاندیشی ˈ مسکو در مورد طرح برگزاری همه پرسی در کریمه در روز یکشنبه شود. 

اوباما گفت : روسیه با تعرض به اوکراین قوانین بین المللی را نقض کرده و اگر رئیس جمهور ولادیمیر پوتین تغییر رویه ندهد با مجازاتهای امریکا و جامعه بین الملل که پیش از این تهدید به تحریم اقتصادی کرده است روبرو خواهد شد.

وی با پذیرفتن نخست وزیر اوکراین در کاخ سفید به دولت کی یف مشروعیت نمادین بخشید و اعلام کرد که تحت تاثیر شجاعت ملت اوکراین در جریان برکناری ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری طرفدار مسکو و همچنین آشوب سیاسی ناشی از این برکناری قرار گرفته است . 

وی افزود :ˈ ما به طور بسیار قوی و محکم گفته ایم که در کنار اوکراین و مردم آن در تضمین حفظ یکپارچگی و حاکمیت این کشور خواهیم ایستاد. ˈ

یاتسنیوک در کاخ سفید به خبرنگاران گفت : اوکراین هرگز در مبارزه بر سر یکپارچگی ارضی خود تسلیم نخواهد شد ولی در عین حال قصد دارد شریک خوبی برای روسیه باشد. 

به گزارش ایرنا، اوباما تاکید کرد که امریکا هرگز نتایج همه پرسی در مورد جدایی کریمه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت . 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین