کد خبر: ۲۳۵۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰

ایوبی: خانه سینما رسمی و قانونی است

رییس سازمان امور سینمایی گفت که خانه سینما یک نهاد رسمی و قانونی است و برخی اظهارنظرها درباره قانونی و غیرقانونی بودن این نهاد اشتباه است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الله ایوبی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با تقدیر و تشکر از اهالی سینما به دلیل حضور در مجمع خانه سینما افزود: سینماگران با حضور در مجمع عمومی این نهاد صنفی و تلاش در خانه در چند ماه اخیر نشان دادند که خانه سینما را دوست دارند و برای اعتلای خانه خودشان از پای نمی نشینند. 

وی با تقدیر ویژه از هیات مدیره ابقاء شده خانه سینما به دلیل زحماتشان در فراز و فرودهای رخ داده در خانه سینما توضیح داد: من ناظر بودم که آنان علاقه ای به ابقاء نداشتند اما وقتی احساس کردند که این امر به حل مشکلات کمک می کند تصمیم مجمع مبنی بر این مهم را پذیرفتند. 

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: پیش از برگزاری مجمع عمومی با دوستان خانه سینما تماس داشتم و اعلام کردم هر تصمیمی که مجمع عمومی این نهاد صنفی بگیرد قطعا مورد حمایت سازمان سینمایی خواهد بود. 

ایوبی ادامه داد: اهالی سینما و دست اندرکاران در مجمع عمومی خانه سینما تصمیم به ابقای هیات مدیره گرفتند که تصمیم معقولی برای حل مشکلات است.

وی با تشکر از اهالی خانه سینما به دلیل درایت و علاقه به خانه سینما از هیات مدیره ابقا شده برای تعهد نسبت به حل مسائل صنفی سینما تشکر کرد. 


*آماده واگذاری امور به اصناف سینمایی هستیم

رییس سازمان سینمایی اظهار امیدواری کرد در سال 93 خانه سینما وارد امور جدی تری شده و برای حل مشکلات قشر سینمایی کشور بیش از گذشته وارد عمل شود. 

ایوبی گفت: سازمان سینمایی این آمادگی را دارد تا بسیاری از امور را به اصناف سینمایی واگذار کند.

وی درباره مسائلی مبنی بر قانونی یا غیر قانونی بودن اصناف و خانه سینما که از سوی برخی افراد و رسانه ها مطرح می شود تصریح کرد خانه سینما یک نهاد قانونی است و این نهاد صنفی به عنوان یک موسسه فرهنگی سال ها است که ثبت قانونی شده است از اینرو طرح این موضوع از اساس اشتباه است. 


*سازمان سینمایی توصیه ویژه ای برای ثبت اصناف در جای مشخصی ندارد

رییس سازمان سینمایی درباره ثبت اصناف سینمایی نیز افزود: هیات مدیره خانه سینما، نمایندگان اصناف و مشاوران حقوقی با بحث در این باره می توانند به نتایج درستی برسند و سازمان سینمایی هیچ توصیه ویژه ای برای ثبت اصناف سینمایی در جای مشخصی ندارد.

به گفته ایوبی، کارشناسان حقوقی و مشاوران سازمان سینمایی نیز می توانند به اهالی خانه سینما درباره ثبت اصناف کمک کرده و مشاوره بدهند.

وی با تاکید بر اینکه خانه سینما یک نهاد رسمی است گفت: قبل از برگزاری مجمع عمومی خانه سینما، ما این توصیه را مطرح کردیم که مجمع عمومی می تواند به منظور حل برخی مشکلات به تعویق بی افتد اما متاسفانه در این باره حاشیه سازی شد و شبهه هایی به وجود آمد در حالی که سازمان سینمایی از تصمیمات مجمع عمومی خانه سینما قطعا حمایت خواهد کرد. 


*شائبه فشارهای کمیسیون فرهنگی مجلس

رییس سازمان سینمایی درباره جلسه اخیر خود با کمیسیون فرهنگی مجلس و شائبه فشار کمیسیون فرهنگی درباره خانه سینما توضیح داد: در جلسه اخیر خود با کمیسیون فرهنگی، همانند معاون هنری وزارت ارشاد، درباره جشنواره هایی که برگزار کردیم به کمیسیون فرهنگی مجلس گزارشی ارائه شد که با استقبال اعضای این کمیسیون روبرو شد. 

ایوبی در ادامه به جلسه وزیر ارشاد و معاونانش با اعضای کمیسیون اصل 90 اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسه نیز سیاست های کلی وزارت ارشاد از سوی وزیر مطرح و به سوالات نمایندگان پاسخ داده شد که این جلسه نیز بسیار موثر بود. 

وی با اشاره به برخی حاشیه سازی ها و ایجاد نگرانی با انتشار گفت وگو ها و بعضا نامه ها گفت: خانه سینما از حرف و حدیث ها عبور کرده و امروز بازگشایی شده است از اینرو این نهاد صنفی برای ما رسمیت دارد و قطعا ما با وجود حاشیه سازی ها، به سمت و سوی واگذاری امور به اصناف سینمایی پیش خواهیم رفت. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین