کد خبر: ۲۳۵۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱

وزیر بهداشت: کمبودهای دارویی به زیر 20 قلم رسید

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی از کاهش کمبوددارویی خبر داد و گفت: روزهای اول شروع کار 187 قلم دارو در کشور نایاب بود که هم اکنون این کمبودها به زیر 20 قلم رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ، ˈحسن قاضی زاده هاشمی ˈ در نشست مشترک با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام این مطلب افزود : بازار دارویی اشباع شده و مشکل دسترسی مردم به دارو در سال جدید کمتر هم خواهد شد.

وی تاکید کرد:در روزهای پایانی سال هم شاهد خبرهای خوشی در حوزه اعتبارات و بخش های دیگر نظام سلامت خواهیم بود.

وزیر بهداشت از تشکیل کمیته ای برای نظارت بر ساماندهی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی خبر داد و اظهار داشت : حقیقت این است که کمیسیون بهداشت، درمان و نمایندگان مجلس امسال در تصویب بودجه های بیشتر برای نظام سلامت خیلی به ما کمک کردند و اگر مبالغ قانون اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد هدفمندی اختصاص یابد، کمک شایانی به مردم انجام می شود.

هاشمی ادامه داد: در بحث های مربوط به هدفمندی تاکنون بالغ بر 400 ساعت جلسه در وزارت بهداشت تشکیل شده و شوراهای سیاستگذاری و فناوری سلامت ما هفته ای دو تا سه جلسه در این خصوص برگزار می کنند.

وی تصریح کرد: تولید واکسن، دارو، سر و سامان دادن به وضعیت شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی، تقویت بیمه ها، تشکیل جلسات شورای عالی امنیت و سلامت غذا، اجرای طرح های درمانی، آموزشی و پژوهشی، برنامه هایی است که باید برای بهبود اوضاع سلامت در سال جدید پیگیری شود که اگر این برنامه ها انجام شود چهره نظام سلامت در سال جدید تغییر می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین