کد خبر: ۲۳۵۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱

پزشکیان: باید به مسلمانی هتاکان شک کرد

طبق شنیده‌ها در جلسه غیر رسمی که سه‌شنبه‌شب در مجلس شورای اسلامی بین برخی نمایندگان با آقای علوی، وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به برخی سوالات برگزار شده است، مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران به یکی از همراهان وزیر توهین کرده که نباید وی در جلسه حضور داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: قانون آنلاین به نقل از مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نوشت: طبق شنیده‌ها در جلسه غیر رسمی که سه‌شنبه‌شب در مجلس شورای اسلامی بین برخی نمایندگان با آقای علوی، وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به برخی سوالات برگزار شده است، مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران به یکی از همراهان وزیر توهین کرده که نباید وی در جلسه حضور داشته باشد.

البته ظاهرا در این جلسه اهانت‌هایی به برخی شخصیت‌های نظام از جمله رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته که این روند دور از ادب وشأن نمایندگی است. 

رفتاری که برخی افراد و تندرو‌ها در پیش گرفته‌اند روند غلطی است که به هیچ وجه قابل دفاع نیست. اگر این افراد ادعا می‌کنند اصولگرا و ولایی هستند و خود را مسلمان می‌دانند، باید بدانند که این رفتار غلط است. 

در قرآن کریم به طور شفاف و روشن بیان شده که از این رفتار بپرهیزید. باید از این افراد پرسید که آیا گفتمان‌تان منطقی و حسنه است؟ خیر، همه می‌دانند که این رفتار غلط است. اینکه این افراد چطور ادعای مسلمانی و اخلاق‌مداری دارند را باید از خودشان پرسید چرا که این اخلاق حسنه نیست. پیامبر اسلام (ص) دستور فرموده‌اند که با اخلاق حسنه با مردم رفتار کنید، این اخلاق برای یک مقام مسئول و وکیل ملت حسنه نیست. یک نماینده در چارچوب قانون می‌تواند از وزیر سوال کند که یا جواب می‌گیرد یا نمی‌گیرد، یا قانع می‌شود یا نشود. ولی اجازه هتاکی و برخورد نامناسب با وی را ندارد.

هتاکی و بی‌احترامی‌ نه انسانی است، نه قانونی و نه شرعی. اینکه این افراد خود را معتقد و پایبند می‌دانند، باید در پایبندی و اعتقادات و حتی مسلمانی‌شان شک کرد. اینکه این افراد نسبت به دیگران بی‌احترامی می‌کنند نشانه مسلمانی و قانونگرایی آن‌ها نیست. 

مردم از شعور سرشاری برخوردارند و درباره این رفتار قضاوت می‌کنند. اگر جامعه حرف‌ها و باورهای تندرو‌ها را قبول داشتند به گروه و دوستان آنها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رای می‌دادند. بنابراین اگر این افراد می‌خواهند در عرصه سیاسی حضور داشته باشند، باید به مردم احترام بگذارند و با آنها درست حرف بزنند.

اگر می‌خواهند مردم را داشته باشند باید از دعوا و هتاکی دوری کنند و جایگاه خود را به عنوان نماینده ملت حفظ کنند. به رای و نظر و انتخاب مردم احترام بگذارند و شأن نمایندگی را زیر پا نگذارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین