کد خبر: ۲۳۵۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰

کاهش خرید نفت هند از ایران

آمارهای منابع تجاری نشان می دهد که هند واردات نفت خود از ایران را در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه حدود ۳۶ درصد کاهش داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آمارهای منابع تجاری نشان می دهد که هند به منظور اجابت درخواست های آمریکا در مورد محدود نمودن خرید نفت از ایران به 195 هزار بشکه در روز در 6 ماهه منتهی به 20 جولای، واردات نفت خود از ایران را در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه حدود 36 درصد کاهش داد.

پس از افزایش قابل توجه واردات نفت چین و هند از ایران در ماه ژانویه، واشنگتن ماه گذشته از دهلی نو خواست تا واردات نفت از ایران را به حدود 195 هزار بشکه در روز محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، هند در ماه گذشته میلادی حدود 266 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.7 درصد کاهش نشان می دهد.

ایران و شش قدرت جهانی در ماه نوامبر سال گذشته به توافق دست یافتند که بر اساس آن بخشی از تحریم ها علیه ایران از 20 ژانویه تا 20 جولای کاهش می یابد و 4.2 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده ایران آزاد می شود.

تحریم های بین المللی علیه ایران در طی دو سال گذشته، میزان صادرات نفت این کشور را به کمتر از نصف کاهش داده و موجب تضعیف ارزش پول ملی ایران شده است.

هند در ماه فوریه حدود 351 هزار و 800 بشکه در روز از ایران نفت خریداری کرد و میزان خرید ماه مارس نیز احتمالا به حدود 272 هزار و 250 بشکه در روز می رسد. بدین ترتیب بر اساس اطلاعات منابع دولتی هند، میزان متوسط خرید نفت دهلی نو از تهران در سه ماهه نخست امسال به حدود 322 هزار و 200 بشکه در روز می رسد.

یک منبع دولتی در ماه ژانویه گفته بود، اگر تحریم ها پابرجا باقی بمانند، هند در سال 15/2014، روزانه حدود 180 تا 190 هزار بشکه نفت از ایران خریداری خواهد کرد.

اما افزایش ناگهانی اخیر در خرید نفت از ایران بدان معناست که پالایشگاه ها مجبور خواهند شد واردات نفت از این کشور را در بازه زمانی آوریل تا 20 جولای به 110 هزار بشکه در روز کاهش دهند تا بتوانند به درخواست واشنگتن جامه عمل بپوشانند.

به گزارش تسنیم، منابع دولتی اوایل این هفته گفتند، هند قصد دارد در سال مالی منتهی به 31 مارس، 10.7 میلیون تن، معادل 214 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کند که نسبت به یک سال قبل حدود 19 درصد کاهش خواهد داشت و حدود 3 درصد نیز کمتر از هدف گذاری 220 هزار بشکه ای قبلی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین