کد خبر: ۲۳۵۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳

بازداشت چند نفر به اتهام قتل پناهجوی ایرانی

پلیس جزیره ˈمانوسˈ در کشور "پاپواگینه نو" روز جمعه از رسیدگی به اتهام چند مرد که گفته می شود عامل قتل جوان ایرانی در بازداشتگاه پناهجویان در این جزیره بودند، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈالکس اندراسالˈ فرمانده پلیس منطقه ای مانوس ابراز امیدواری کرده است اتهام سه تا چهار متهم این پرونده مورد رسیدگی قرار گیرد.

روزنامه ˈدایجˈ استرالیا نوشت که قرار بازداشت این افراد به دنبال کشته شدن رضا براتی پناهجوی 23 ساله ایرانی صادر شده است.

فرمانده پلیس منطقه ای مانوس گفت امیدوار است این افراد در هفته جاری یا اوایل هفته آینده بازداشت شوند و تاکید کرد ˈما آن ها را به خیانت متهم می کنیمˈ.

برخی رسانه ها پیمانکار محلی امنیت بازداشتگاه را مسوول مرگ این جوان ایرانی دانسته اند.

رضا براتی ایرانی 23 ساله چهارم اسفند ماه به دلیل برخی تنش ها در یک اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس گینه پاپوا جان خود را از دست داد. وی دوم مرداد سال جاری و پنج روز پس از تصویب قانون گینه نو به استرالیا وارد شد اما دولت استرالیا این جوان را به مانوس فرستاد.

در پی کشته شدن این شهروند ایرانی، سیدحسین میرفخار مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه در دیدار با سفیر استرالیا در تهران مراتب اعتراض و ناخشنودی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به بدرفتاری و اعمال خشونت منجر به قتل این ایرانی اعلام کرد.

پس از کشته شدن این جوان ایرانی هزاران نفر در استرالیا با تجمع و روشن کردن شمع، خشم خود را نسبت به قتل این جوان توسط نیروهای امنیتی بازداشتگاه جزیره مانوس پاپوآ گینه نو نشان دادند.

دولت استرالیا پس کشته شدن این ایرانی در بازداشتگاه پاپوآ گینه نو و فشار جامعه بین الملل به کانبرا در مورد بازداشتگاه ها، انتقال پناهجویان به کشور فقیر کامبوج در جنوب شرق آسیا را مدنظر قرار داده و مذاکراتی با مقامات این کشور را نیز آغاز کرده است.

دولت استرالیا سیاست های سختگیرانه ای در قبال پناهجویان اتخاذ کرده و براساس این سیاست ها پناهجویانی که از طریق آب های اندونزی به این کشور وارد می شوند را به اردوگاه ها و بازداشتگاه های بسیار نامطلوب در جزایر دورافتاده ای از قبیل مانوس و کریسمس اعزام می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین