کد خبر: ۲۳۵۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
عضوکمیته حقیقت یاب:

کسانی که می‌گفتند بخاطر اخلال در مراسم 22بهمن احضار نشده‌ایم، حالا از تبرئه خود خبر می‌دهند

تلاش چندماهه کمیته حقیقت‌یاب مجلس در نهایت به تدوین صدها صفحه گزارش ختم شد و مستندات، تصاویر، پیامک و فیلم‌هایی از پشت‌صحنه حمله به رییس مجلس. حالا یکی از همان‏هایی که به‌تازگی درباره این پرونده مورد بازجویی قرار گرفته، از تبرئه خود و سه متهم دیگر پرونده قم خبر می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «مهدی دواتگری»، عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس در همین زمینه به «شرق» می‌گوید: «خبر تبرئه متهمان در دادگاه ویژه روحانیت را یک متهم اعلام کرده، به‌همین‌خاطر ما منتظر تایید این خبر و اعلام نظر از سوی دادگاه ویژه روحانیت قم هستیم. حتی اگر خبر تبرئه نیز تایید شود دادستان ویژه روحانیت نسبت به این حکم حق اعتراض دارد.»

«منصور حقیقت‌پور»، از اعضای کمیته حقیقت‌یاب مجلس که در جریان رسیدگی به این پرونده تلاش فراوانی داشته نیز می‏‌افزاید: «همین دوستان پیش از این می‏‌گفتند که اصلا خبری نیست، بازجویی در کار نبوده و پرونده‏ای در کار نیست، اما حالا چه اتفاقی افتاده که اصل ماجرا را تایید می‌کنند. پیش از این می‏ گفتند اصلا ما را نخواسته‏ اند و چیزی نبوده و حالا همان‏ها خبر از تبرئه می‌دهند. این خودش نشان می‌دهد که حالا اصل ماجرا را پذیرفته‌اند.»

دواتگری اما به مساله متهمان غیرروحانی نیز اشاره دارد: «پس از آنکه تکلیف متهمان روحانی پرونده مشخص شود حسب قانون دادگاه ویژه روحانیت باید پرونده را با صدور قرار عدم صلاحیت به دادسرای عمومی و انقلاب قم ارسال کند تا مرحله رسیدگی به اتهام متهمان غیرروحانی آغاز شود.»

او همچنین تاکید دارد که «هنوز هیچ منبع موثقی خبر را تایید نکرده و درج خبر به نقل از متهمان پرونده نمی‌تواند مورد استناد ما باشد. اما چشم امید ما به استقلال رای و تصمیم نهایی دادگاه ویژه درباره متهمان روحانی این پرونده و بررسی نقش آنها در طراحی و سازماندهی حمله به سخنرانی رییس مجلس است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین