کد خبر: ۲۳۵۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷

فست‎فود حاوی ماده سرطانزای "آکرولئین" ‌است

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تمام بیمارستان‎های استان به سیستم امحاء زباله مجهز شده‎اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: صفرزاده در گفت‎وگو با ایسنا بیان کرد: خروج شیرابه زباله‎ها، آلودگی هوا، تولید پسماندهای عفونی بیمارستان‎ها و... از مسائلی هستند که بهداشت محیط را تهدید می‎کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه در محل‎هایی که زباله‎ها تلنبار، غلتک و درنهایت خاک می‎شوند، شیرابه آنها ممکن است از لایه‎های زمینی عبور کرده و آلوده شدن سفره‎های زیرزمینی را منجر شود، هر چند باید گفت در استان دفع زباله‎ به محصولات کشاورزی آسیب نرسانده است.

صفرزاده اضافه کرد: همچنین در صورتی که این زباله‎ها توسط باد به نقاط دیگر منتقل شوند، بر فرآیند فتوسنتز گیاهان اثر سویی خواهد گذاشت.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی درباره کرت‎بندی‎های غیراصولی برخی کشاورزان نیز گفت: کشت عمود بر زمین غیراصولی بوده و در صورت بارش باران و شسته شدن کود آن، سلامت منابع آب‎های سطحی را در معرض خطر قرار می‎دهد.

این مقام مسئول در رابطه با تولید پسماندهای عفونی بیمارستان‎ها نیز یادآور شد: خوشبختانه با برنامه‎ریزی‎ها و اقدامات صورت گرفته، تقریباً تمام بیمارستان‎های استان به سیستم امحاء زباله مجهز شده‎اند و پسماندهای عفونی آنها با بی‎خطرسازی و اطمینان از حذف ویروس‎های عفونی دفع می‎شوند و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به کم ارزش بودن فست‎فودها بیان کرد: عده‎ای در کارگاه‎های زیرزمینی خود اقدام به تولید مواد غذایی می‎کنند و نزوات سدیم را به‎عنوان مواد نگهدارنده به آن می‎افزایند، این ماده سرطانزاست و بر سلامت افراد تأثیر می‎گذارد.

صفرزاده اضافه کرد: فست‎فودها نیز به‎دلیل چند بار استفاده از روغن به تولید آکرولئین(ماده‎ای سرطانزا) منجر شده و بایستی اگر تخلفی دیده شد، مردم آن را گزارش دهند.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی توصیه کرد: باید از خرید غذاهای فوری پرهیز کرد و تنها در شرایط اضطراری آن هم با خرید از فروشگاه‎های معتبر که کارت تندرستی داشته و پروانه کسب دارند، این مواد غذایی را مصرف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین