کد خبر: ۲۳۵۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸

آخرین زمینه‌سازی‌ها برای همه‌پرسی فردا در شبه‌جزیره کریمه

تبلیغات همه‌پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه که فردا برگزار می‌شود، امروز(شنبه) متوقف شد تا برگزاری این نظرسنجی با تنش‌های بیشتر همراه نباشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یکی از مقام‌های شبه‌جزیره کریمه گفت: رفراندوم قرار است 16 مارس برگزار شود و تبلیغات برای آن از امروز متوقف شده است.

وی افزود: این بدان معناست که رسانه‌های کریمه شامل تلویزیون محلی بایستی تبلیغات را برای این همه‌پرسی متوقف کنند اما تاکید کردن به سکنه برای رای دادن مانعی ندارد. همچنین هیچ محدودیتی در وجود بیلبوردهای خیابانی که برخی از آن‌ها تصاویری از گل و ربان با پرچم سه رنگ روسیه بر رویشان نقش بسته و عبارت "یک آینده ارزشمند را انتخاب کنید" وجود ندارد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، استاندار جدید در دونتسک واقع در شرق اوکراین روز جمعه گفت که روس‌ها در درگیری‌ها و خشونت‌ها میان معترضان که یک کشته بر جای گذاشت، دخیل هستند و همچنین دولت مسکو را به خاطر منحرف کردن حقیقت آنچه که در منطقه رخ داده،‌ متهم کرد.

اواخر روز جمعه، رسانه‌های اوکراین گزارش دادند که در جریان درگیری‌ها در خارکوف واقع در شمال شرق این کشور دو تن کشته شدند. ملی‌گرایان روس‌ها نیز دراین درگیری‌ حضور داشتند. همچنین این ملی‌گرایان به دفاتری متعلق به انجمن فرهنگی اوکراین حمله کردند.

وزارت خارجه روسیه با اشاره به درگیری‌ها در این شهر اعلام کرد، این ناآرامی‌ها نشان می‌دهد که مقام‌های دولت جدید اوکراین کنترل خود را بر این کشور از دست داده‌اند.

در همین حال وزارت کشور اوکراین از دستگیری چهار سرکرده این درگیری‌ها خبر داد. این درگیری‌ها،‌ خشونت‌بارترین از زمان فرار ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری برکنار شده اوکراین در ماه گذشته میلادی محسوب می‌شود.

این اقدامات و رویدادها یک عقب‌نشینی و نتیجه بسیار بد برای ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه در پی داشت که می‌خواست اوکراین را وارد اتحادیه گمرکی خود کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین