کد خبر: ۲۳۵۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰

فرمانده سابق ناتو: تحریم‌های مالی-اقتصادی علیه روسیه اعمال شود

فرمانده سابق ناتو در مصاحبه‌ای تاکید کرد که باید به دلیل اقدامات روسیه در ارتباط با بحران اوکراین، تحریم‌های مالی- اقتصادی جدی علیه این کشور در نظر گرفته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانیتور، دریادار "جیمز استاوریدیس"، فرمانده سابق ناتو که سال گذشته میلادی از این سمت کنار رفت، در مصاحبه‌ای تاکید کرد که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به حمله نظامی روسیه به شبه‌جزیره کریمه درک درستی داشته است.

وی که اکنون رئیس مدرسه قانون و دیپلماسی فلچر در دانشگاه تافتز است، در مصاحبه‌ای کوتاه تاکید کرد که باید تنش‌های نظامی بین‌المللی در رابطه با اوکراین کاهش پیدا کرده و در عین حال راه‌هایی برای منزوی کردن روسیه به سبب رویه فعلی این کشور پیدا شود.

استاوریدیس اوایل ماه جاری میلادی در مقاله‌ای که برای نشریه فارین پالسی نوشت، پیشنهاداتی را به آمریکا و ناتو در رابطه با اوکراین داد. وی در این مقاله بر لزوم افزایش تجسس‌های الکترونیکی و ماهواره‌ای در منطقه،‌تبادل اطلاعات با ارتش اوکراین و طرح‌های احتیاطی علیه حمله تمام‌عیار احتمالی روسیه به اوکراین و همچنین انتقال نیروهای ناتو به دریای سیاه و چند پیشنهاد دیگر تاکید کرد.

استاوریدیس در مصاحبه خود تاکید کرد که از زمان نوشته شدن این مقاله اغلب پیشنهادات وی اجرا شده‌اند اما از آن زمان تاکنون وضعیت خطرناک‌تر شده و سربازان روسیه به منطقه کریمه رفته و همچنین نیروهای روسی در مرز شرقی اوکراین تقویت شدند.

وی در ادامه این مصاحبه گفت که آمریکا و شرکای اروپایی آن باید تحریم‌های گسترده‌ای علیه اقتصاد روسیه به خصوص صنعت نفت و گاز این کشور که 25 درصد از تولید ناخالص ملی آن را تامین می‌کند، در نظر بگیرند. این در حالی است که در مقام مقایسه صنعت نفت و گاز تنها دو و نیم درصد تولید ناخالص ملی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد که اقتصاد روسیه به عنوان یک اقتصاد تک محوری آسیب‌پذیر است.

این فرمانده سابق ناتو همچنین افزود: از بابت تاثیرات اقدام روسیه برای جدا کردن منطقه کریمه از اوکراین نگران است. این اقدام نه فقط قوانین بین المللی را نقض می‌کند بلکه یک هنجار مهم بین‌المللی را نیز می‌شکند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین