کد خبر: ۲۳۵۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی: توليد نقطه آغاز رونق اقتصادی است

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار جمعي از اعضاي خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ايران، توليد را نقطه آغاز رونق اقتصادي در هر كشوري دانست و گفت: ركود توليد، واردات و به تبع آن قاچاق اجناس نامرغوب را رونق مي دهد كه طي سالهاي گذشته شاهد آن در كشور بوديم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی:  رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، بخش خصوصي را ظرفيتي بالقوه براي گسترش كمي و كيفي توليد در سراسر كشور دانست و گفت: بايد نگاه مقطعي به بخش خصوصي اصلاح شود كه گاهي ابزار  قدرت باندها مي شوند و گاهي ضد ارزش تلقي مي شوند.

به گزارش آفتاب، ايشان با اشاره به اهداف ابلاغ سياست هاي اقتصاد مقاومتي گفت: اقتصاد مقاومتي تحكيم    پايه هاي اقتصادي كشور بر اساس نگاههاي علمي و تجربيات عملي است و بايد همه بخشهاي كشور بر اساس وظايف و اختيارات قانوني در اين راه تلاش كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مطالبات بخش هاي مختلف از دولت را زياد دانست و گفت: بايد با اولويت بندي و استفاده از زير ساخت هايي كه تهيه شده، با تدبير و رفع موانع، واحدهاي تعطيل و متوقف شده را وارد چرخه توليد كرد.

ايشان با تشريح مباحث مثبت و منفي درباره اثرات نقدينگي در كشور گفت: يكي از هنرهاي دولت پيدا كردن نقدينگي و هدايت آنها به سوي توليد است تا فرصت و پشتوانه¬هاي اقتصاد، تهديد نشود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به سفر خويش به ژاپن و بررسي شركت هاي بزرگ صنعتي و توليدي آنها گفت: از سرمايه هاي محدود مردم، سرمايه هاي عظيمي ايجاد شده بود كه هم سود معقول مي داد و هم باعث رونق توليد و اشتغال جوانان شده بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مديريت درست را از عوامل جذب سرمايه هاي سرگردان مردم خواند و گفت: مردم هم مي خواهند با اطمينان در جاهايي سرمايه گذاري كنند كه هم يك كار شخصي و هم يك اقدام ملي است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با ابراز تأسف از خبرهايي كه اين روزها از زدوبندهاي اقتصادي در دولت سابق در جامعه پخش مي شود، گفت: بايد بيماري اقتصادي را درمان كرد و جلوي بعضي ازسودجويان را گرفت كه با موج آفريني هاي حبابي در بازارهاي خاص، آرامش اقتصادي جامعه را مخدوش مي كنند.

در آغاز اين ديدار آقايان علي امين، اردشير دادرس، شهرام شريعتي و سيد علي صدري، به عنوان مديران و روساي بخش هايي از زيرمجموعه خانه صنعت، معدن و تجارت، ضمن ارائه گزارش از مجموعه هاي تحت فعاليت خويش، به بيان ديدگاه و ارائه راهكارها براي برگشت رونق اقتصادي كشور و تقويت بخش خصوصي پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین