کد خبر: ۲۳۵۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸

روسیه قطعنامه محکومیت رفراندوم کریمه را وتو کرد

روسیه قطعنامه محکومیت رفراندوم کریمه را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: امروز صدها نفر در دونتسک، در شرق اوکراین، به هواداری از روسیه تظاهرات کردند

پیش‌نویس این قطعنامه توسط آمریکا و با پشتیبانی کشورهای غربی در شورای امنیت مطرح شد و رفراندوم پیوستن کریمه به روسیه را محکوم می‌کرد.

چین به این قطعنامه رای ممتنع داد، اما ۱۳ کشور دیگر عضو شورای امنیت آن را تایید کردند.

بنا است فردا در شبه جزیره خودمختار کریمه که اکثریت جمعیت آن روس تبار هستند برای جدایی این منطقه از اوکراین و پیوستنش به روسیه رفراندومی انجام شود. دولت موقت اوکراین و قدرت‌های غربی اعلام کرده‌اند که نتیجه این رفراندوم را نخواهند پذیرفت.

به گزارش بی بی سی، به دنبال برکناری ویکتور یانوکوویچ از قدرت، نیروهایی نظامی کنترل کریمه را در دست گرفته‌اند. اگرچه حضور این نظامیان رسما تحت پرچم روسیه نیست، باور عمومی این است که آنها نیروهای ارتش روسیه هستند.

پرچم روسیه در دونتسک، پرچم اوکراین در مسکو
 
تظاهرات امروز مخالفان دولت روسیه در مسکو در دو سال گذشته بی سابقه بود

امروز همچنین مخالفان و موافقان سیاست کنونی کرملین در قبال بحران اوکراین در مسکو و دونتسک تظاهرات کردند. در مسکو ده‌ها هزار نفر با مداخلات کنونی روسیه در اوکراین مخالفت کردند. در عین حال صدها نفر در دونتسک، در شرق اوکراین، به هواداری از رورسیه راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان در دونتسک شیشه‌های یک مقر نیروهای امنیتی اوکراینی را شکستند و با پایین کشیدن پرچم اوکراین، پرچم روسیه را بر فراز این ساختمان به اهتزاز در آوردند.

در مقابل مخالفان سیاست کنونی روسیه در اوکراین، در حالی که پرچم‌های روسیه و اوکراین را در دست داشتند، "اشغال کریمه" را اقدامی شرم‌آور خواندند.

در عین حال تظاهراتی هم به هواداری از سیاست کرملین در مسکو برگزار شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که "درخواست‌های کمک شهروندان مسالمت‌جو" در مناطق بحرانی اوکراین را مورد بررسی قرار می‌دهد.

گزارش‌هایی هم منتشر شده است که بانک‌ها و موسسات مالی عمده روسیه به جابه‌جایی دارایی‌هایشان در بانک‌های غربی پرداخته‌اند. قدرت‌های غربی روسیه را تهدید کرده‌اند که اگر کریمه را به خاک خود منضم کند، مورد تحریم قرار خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین