کد خبر: ۲۳۵۷۲۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸

کتاب «عارف» در کیوسک‌های مطبوعاتی توزیع شد

کتاب «عارف» که مربوط به اولین گفت‌وگوی ماهنامه مدیریت ارتباطات با محمدرضا عارف پس از کناره‌گیری از عرصه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم است، از صبح امروز روی کیوسک‌های مطبوعاتی شهر تهران توزیع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: «براساس منشور اخلاق انتخاباتي منتشرشده توسط اينجانب، خود را متعهد به رعايت اخلاق و انجام تعهداتم مي‌دانم». شايد اين جمله، از کليدي‌ترين عبارات بيانيه‌ 246‌کلمه‌‌اي محمدرضا عارف 62‌ساله در انصراف از کانديداتوري يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اسلامي ايران است که در شامگاه 20 خردادماه 1392 و تنها سه روز مانده به برگزاري انتخابات خطاب به «ملت شريف ايران» و نه تنها «طرفدارانش» منتشر شد؛ انصرافي که به‌زعم بسياري او را از صندلي چهارساله رياست‌جمهوري دور کرد اما بر صندلي ثابت «اخلاق» نشاند.

به گزارش آفتاب به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، اما تعهدات عارف به چه کساني و چه بود؟ وي در مصاحبه‌ اختصاصي خود با ماهنامه مديريت ارتباطات که توسط امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی صورت گرفت، ظهر روز يکشنبه 26 خردادماه، يعني کمتر از 24 ساعت پس از اعلام رسمي نتايج انتخاباتي که پيروزش حسن روحاني بود، با آرامش بيشتري به تبيين ديدگاه‌ها و سياست‌هاي گذشته، حال و آينده خود پرداخت. عارف در اين گفت‌وگو با اشاره به اتفاقاتي که بعد از انتخابات چهار سال پيش رخ داده بود، توضيح داد که با چه رويکرد و منشي تلاش کرده «اميد به آينده» را از جمع‌هاي کوچک هشت تا 10 نفره در «بنياد اميد» به ميان جمع‌هاي بزرگ‌تر بياورد و به زعم خودش شکاف بين نسل اول و سوم انقلاب را کمتر کند. او گفت که در اين مسير به هيچ عنوان و از هيچ نهاد مسؤول و غيرمسؤولي بابت برنامه‌ها و کارهايش ازجمله سيدمحمد خاتمي و علي‌اکبر هاشمي‌رفسنجاني تذکري نگرفته است.

وی بحث زندانيان سياسي و مسأله موسوي، رهنورد و کروبي را استخوان لاي زخم دانسته و با بيان اينکه براي حل اين موضوعات تا حد توانش کمک خواهد کرد، گفت: «اميدوارم اين مسأله از وادي هماهنگي و همکاري با نهادهاي ذي‌ربط حل شود و حل آن به استمرار روحيه پرشور و بانشاط موجود در جامعه کمک کند و به همدلي و همراهي با دولت جديد در پيگيري مطالبات و حل مشکلات کشور ياري رساند، بدون اينکه کسي يا جرياني بخواهد امتياز حل شدن اين مسائل را براي خودش بداند». کاندیدای انصارفی انتخابات ریاست جمهوری به‌رغم بيان صريح مواضعش در اين گفت‌وگو تأکيد کرد: «هر زمان که تشخيص دهم به صلاح کشورم و جامعه است، برخي ناگفته‌ها را خواهم گفت.»

این کتاب در قطع پالتویی و در 36صفحه به قمیت 40.000ریال توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.

علاقه‌مندان در شهرستان‌ها برای خرید این کتاب می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.prshop.ir  و یا تماس تلفنی با شماره 88807453 نسبت به تهیه آن اقدام کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین