کد خبر: ۲۳۵۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳

تدابیر مدارس برای چهارشنبه‌ سوری

معاون سلامت آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه ایمنی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری استان‌ها با موضوع کاهش اثرات حوادث و سوانح مرتبط با آتش‌سوزی گفت: «لوح‌‌های فشرده آموزشی درباره حوادث چهارشنبه آخر سال به مدارس شهر تهران فرستاده شده است.»
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از روزنامه ایران, آموزش و پرورش همه‌ساله تدابیر ویژه‌ای برای کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال دارد، امسال هم تدابیری با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و کاهش خسارات جانی و مالی اندیشیده است.‌ در همین راستا در هر منطقه کمیته‌ای به نام کمیته سلامت با موضوع کاهش اثرات حوادث و سوانح مرتبط با چهارشنبه آخر سال یا آتش‌سوزی اتخاذ شده تا ایمنی مناسب برای مدارس فراهم شود. همچنین توجیه و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و اولیا از طریق دعوت از کارشناسان آتش‌نشانی، هلال‌احمر، اورژانس و نیروی انتظامی در برنامه‌های صبحگاهی مدارس و کلاس‌های آموزشی خانواده در دستور کار مدارس قرار گرفته است.

دکتر محمد چینیان افزود: «آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی پیام‌های مرتبط با استفاده از ظرفیت موجود استانی و محلی، اجرای برنامه اطفای حریق، تخلیه اضطراری و پناه‌گیری با اولویت مدارس مجری طرح دانش‌آموز آماده در روزهای سخت (دادرس)، از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای مدارس است.»

به گفته وی، ارائه آموزش‌های ایمنی و بهداشتی (نظری - عملی) برای دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدرسه با دعوت از کارشناسان آتش‌نشصانی، هلال‌احمر، اورژانس و غیره، برگزاری انواع مسابقات، نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی مرتبط با موضوع و اختصاص بخشی از کلاس‌های درس به موضوع حوادث شب چهارشنبه آخر سال، راهکارهای کاهش خسارات و اقدام مناسب جایگزین از دیگر تدابیر اتخاذ شده است.

همچنین به منظور کاهش سوانح چهارشنبه آخر سال سازمان آتش‌نشانی توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کرده است. سازمان آتش‌نشانی از مدارس خواست به دانش‌آموزان اصول و روش‌های پیشگیری از حوادث مربوط به استفاده از موادمحترقه منفجره و آتش‌بازی را به‌طوری که محتوای آن با توانایی‌ها و روحیات آنان مطابقت داشته باشد آموزش دهند.

بنابر اعلام سازمان آتش‌نشانی کودکان و افراد مسن و زنان باردار و بیماران قلبی بیشترین آسیب را از صدای انفجار مهیب موادمحترقه می‌بینند. همچنین افراد باید از پریدن روی آتش با لباس‌هایی از جنس پلاستیک خودداری کنند چراکه احتمال آتش‌ از گرفتن این گونه پوشاک بیشتر است. به‌طوری که هرسال شماری از نوجوانان و جوانان که 90 درصد آن هم پسران هستند و بیشتر در گروه سنی 18 تا 20سال در این روز دچار آسیب و سوختگی می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین