کد خبر: ۲۳۵۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰

از آشنایی در فیس بوک تا جنایت برای ازدواج

پسر جوان که تنها مانع رسیدن به دختر مورد علاقه‌اش را برادر او می‌دید، دست به قتل پسر جوان زد اما پیش از فرار از ایران، دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش همشهری، راز این جنایت پنجم بهمن‌ماه فاش شد. آن روز مأموران کلانتری141 شهرک گلستان در غرب تهران جسد پسری حدودا 20ساله را پیدا کردند که در جوی آب افتاده بود. آثار جراحت روی سر و گردن مقتول دیده می‌شد و با حضور کارآگاهان پلیس و بازپرس ویژه قتل در محل حادثه، تحقیقات برای کشف راز جنایت شروع شد.

درحالی‌که هیچ سرنخی برای شناسایی هویت مقتول نبود، 24ساعت بعد یکی از اهالی منطقه به کلانتری رفت و خبر از ناپدید شدن پسر 22ساله‌اش به نام وحید داد. مشخصات وحید با جسد کشف‌شده مطابقت داشت و خانواده‌اش وقتی با جسد پیدا شده در جوی آب روبه‌رو شدند، آن را شناسایی کردند و گفتند که مقتول، پسرشان است.آنها مدعی شدند که وحید نیمه شب چهارم بهمن‌ماه از خانه خارج شد تا به دیدن 2نفر از دوستانش برود اما پس از آن دیگر کسی او را ندید.

آشنایی در فیس‌بوک

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که دوستان وحید هیچ نقشی در قتل نداشته‌اند و آن شب پس از اینکه وحید را مقابل خانه‌اش رسانده‌اند، خداحافظی کرده و رفته‌اند. تحقیقات برای کشف راز جنایت ادامه یافت تا اینکه مأموران دریافتند خواهر 19ساله مقتول مدتی قبل با جوانی به نام علی آشنا شده اما از وقتی که وحید پی به این ماجرا برده، با خواهرش دچار اختلاف شده بود.کارآگاهان در ادامه دریافتند که علی و خواهر مقتول 8 ‌ماه پیش از طریق فیس‌بوک با هم آشنا شده بودند.

آنها تصمیم به ازدواج گرفته بودند اما وحید مخالف این ازدواج بود.مأموران همچنین متوجه شدند که علی فرزند یکی از تاجران طلا و جواهر است. پدر علی بعد از جدایی از همسرش، به همراه خانواده خود به آمریکا رفته بود و علی نیز اقامت این کشور را داشت. وی گاهی برای انجام کارهای پدرش به ایران می‌آمد که در جریان همین سفرهایش به ایران، چندبار با خواهر مقتول ملاقات کرده بود.با این اطلاعات، مأموران که حدس می‌زدند علی در جنایت نقش داشته باشد خانه پدری‌اش را زیرنظر گرفتند و صبح 22اسفند‌ماه وی را دستگیر کردند.

اعتراف به جنایت

علی بعد از دستگیری منکر آشنایی با خواهر مقتول شد. این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد که وی قرار بوده 24اسفند‌ماه از طریق پرواز تهران - آمستردام از کشور خارج شود و بلیت این پرواز را چند روز پس از جنایت رزرو کرده است. همه دلایل و شواهد حکایت از دخالت این پسر جوان در جنایت داشت و به همین دلیل بازجویی از او ادامه یافت تا اینکه وی راز قتل پسر جوان را فاش کرد.

او گفت: وقتی متوجه شدم که برادر دختر مورد علاقه‌ام با ازدواج ما مخالف است، تصمیم گرفتم با او صحبت کنم تا وی، با این وصلت راضی شود. شامگاه چهارم بهمن‌ماه با دختر مورد علاقه‌ام تماس گرفتم و زمان مراجعه برادرش به خانه را پرسیدم. او به من گفت که برادرش با 2نفر از دوستانش برای پیاده‌روی به پارک رفته و خیلی زود برمی‌گردد. برای همین حوالی خانه‌شان منتظرش ماندم. حدود ساعت 2بامداد بود که وحید برگشت.

او را سوار ماشین کردم و در حال حرف زدن بودیم که وحید مرا تهدید کردکه دست از سر خواهرش بردارم. من که به‌شدت عصبانی بودم زنجیری را از زیر صندلی برداشتم و با آن او را خفه کردم. بعد هم جسدش را داخل جوی آب انداختم و پا به فرار گذاشتم. پس از جنایت ماجرا را به دختر مورد علاقه‌ام خبر دادم و چون می‌ترسیدم که او مرا لو بدهد بلیت هواپیما تهیه کردم تا به آمستردام و از آنجا به آمریکا بروم اما پیش از فرار دستگیر شدم.

بعد از اعترافات این پسر جوان، سمانه نیز به اتهام اخفای ادله جرم بازداشت شد. وی گفت: اصلا فکر نمی‌کردم که علی دست به کشتن برادرم بزند و حتی وقتی گفت که او را کشته است، ابتدا باور نکردم.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر شده و هر دو متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین