کد خبر: ۲۳۵۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰

پاسخ به تمام شایعات موشی تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با رد وجود موش‌های زنده‌خوار در پایتخت گفت: موش‌های تهرانی از نژاد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا قدیمی در حاشیه برنامه طرح کنترل مبارزه با جانوران مضر شهری که با حضور مدیران و معاونان این سازمان و مسئولان شهرداری منطقه یک و سه برگزار شد، گفت: ما در طرح استقبال از بهار موضوع طرح ضربتی تشدید مبارزه با جانوران مضر شهری را از ابتدای اسفند در دستور کار قرار داده ایم و تا پایان فروردین ماه نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی برای مقابله با موش در پایتخت بیان کرد: ما 12 بازدید میدانی شبانه و 12 بازدید روزانه داشتیم و اکیپ های ما به صورت پیاده از محل های طعمه‌گذاری شده و نحوه مبارزه تلفیقی با موش از نزدیک آشنا شدند.

قدیمی ادامه داد: تمام مشکلات موجود در شهر تهران برای مبارزه با جانوران مضر احسا شد و برخی فعالیت های عمرانی در مناطقه همراه با برنامه های عملیاتی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ارتقاء سطح آموزشی اصناف مرتبط با این موضوع مانند صنف اغذیه‌فروشان، رستوران‌ها و میوه‌فروشی‌ها را از مهمترین برنامه‌های این سازمان در این طرح عنوان کرد و گفت: داشتن غذا و پناهگاه از مهمترین عوامل توسعه موش در سطح پایتخت است. واقعیت آن است که هر گاه نانوایی و میوه‌فروشی وجود دارد در کنارش پناهگاهی برای جانوران بزرگ است. زیرا زباله هایی که آنها در انهار می ریزند تغذیه این جانوران را تامین می کند. بنابراین ارتقاء آموزش شهروندی موثرترین روش برای کاهش موش و جانوران مضر در پایتخت است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های مبارزه با موش در سال 93 کاهش استفاده از سموم شیمیایی است، تصریح کرد: تلاش می کنیم تمام طعمه‌های ما ارگانیک و از مبارزه های تلفیقی استفاده کنیم زیرا در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که تمام نقاط شهر را طعمه‌گذاری کنند بلکه ما باید تولید زباله و مکان هایی که محل تجمع این جانوران است را ساماندهی کنیم.

قدیمی وعده داد: ظرف 6 ماه اول سال 93 جانوران مضر شهری 60 تا 70 درصد کاهش پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص وجود موش‌های زنده‌خوار در پایتخت گفت: مباحثی که در این خصوص بیان شده از جمله تغییر نژاد این نوع موش ها، جمعیت و هزینه مبارزه با آنها شایعه است. من نمی دانم منشأ انتشار خبری مبنی بر اینکه هر شهروند در ازای تحویل یک موش هزار تومان خواهد گرفت، از کجا است؟، اما واقعیت ندارد. ما بازدیدهای میدانی زیادی در پایتخت داشته ایم که این بازدیدها از نقاط جنوبی تهران از جمله شوش، راه آهن، میدان هروی و... شروع شده تا امروز که به میدان تجریش رسیده است.

وی اضافه کرد: با یک مرکز علمی در خصوص آمار موش ها تفاهمنامه‌ای امضا کردیم و جمعیت موش‌ها را در سه ماهه اول سال 93 اعلام خواهیم کرد.

به گزارش مهر، قدیمی در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش دستفروشان در هفته پایانی سال اظهار داشت: ما تلاش کرده ایم این موضوع را ساماندهی کرده و بازارهای هفتگی را در این هفته آخر به روزبازار تبدیل کرده و مردم کمترین آزار و اذیت را از دستفروشان ببینند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین