کد خبر: ۲۳۵۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
همزمان با سراسر دنیا در ساعت زمین؛

برجهای میلاد و آزادی 9 فروردین یک ساعت خاموش می شوند

برجهای ميلاد و برج آزادي براي چهارمين سال متوالي به همراه چهار كلانشهر اهواز، كرمان، رشت و ارومیه در ساعت زمين، تاريخ 9 فروردين 93 راس ساعت 20:30 به مدت یک ساعت خاموش مي شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر علي محمد شاعري رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهردار‌ي تهران با اشاره به اينكه شدت مصرف انرژي در ايران بيش از 4 برابر متوسط جهاني است گفت: مصرف بي رويه انرژي فسيلي بيش از 80 درصد در آلودگي هوا، تغييرات آب و هوايي و گرمايش زمين نقش دارد، در همين راستا شهرداري تهران با هدف صرفه‌جويي در مصرف انرژي و مقابله با تغييرات آب و هوايي، در يك اقدام مشترك جهاني نشانه های مهم شهر‌ي خود نظير برج ميلاد و برج آزادي را براي چهارمين سال متوالي به همراه چهار كلانشهر اهواز، كرمان، رشت و ارومیه در تاريخ 9 فروردين ماه 93 راس ساعت 20:30 به مدت 1 ساعت خاموش مي‌نمايد.

وی افزود: در همين راستا روشنایی تعدادی از پلهای شهر اهواز، گنبد جبلیه و میادین شهدا و آزادی شهر کرمان، ساختمان شهرداری و پل شهید بهشتی شهر ارومیه و ساختمان شهرداری و پیاده راه اعلم الهدی شهر رشت به مدت یک ساعت خاموش خواهد شد.

شاعري اظهار كرد: طرح ساعت زمين - Earth Hour- از سال 2007 ميلادي براي اولين بار در كشور استراليا و توسط صندوق جهاني حيات وحش (wwf) اجرا گرديد و در ادامه با توجه به استقبال كم نظير مردم سراسر جهان در سال بعد به صورت يك طرح جهاني مطرح شد.

وي افزود: در اين برنامه جهاني، مديران شهري، چراغهاي نقاط شاخص شهر و مردم، چراغ خانه‌ هاي خود را به نشانه صرفه جويي در مصرف انرژي و مقابله با تغييرات آب و هوايي و جلوگيري از گرمايش زمين به مدت يك ساعت (20:30 الي 21:30) خاموش مي کنند.

شاعري با اشاره به اينكه سالانه بیش از 150 کشور و  بیش از 7000 شهر در این مراسم شرکت می‌نمايند خاطر نشان كرد: تهران در سال 2011 پس از ثبت نام اينترنتي در سايت www.earthhour.org و ارسال موافقت كتبي شهرداري تهران مبني بر حضور در مراسم ساعت زمين 2011، به صورت رسمي به ليست شركت‌كنندگان رسمي اين مراسم پيوست، در اين راستا برج میلاد به دلیل شکل ظاهری متفاوت و ارتفاع بلند سازه اي آن كه تقریباً از همه جای تهران نمایان است و یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید براي بار اولين بار در اين اقدام جهاني مشاركت کرد.

وي در پايان گفت: اميدواريم هموطنان عزيز در اين فراخوان عمومي مشاركت نمايند و با خاموش نمودن چراغهاي منازل در ساعت زمين گامي هرچند كوتاه ولي تاثير گذار در راستاي حفاظت از محيط زيست بردارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین