کد خبر: ۲۳۵۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰

تشکیل استان «خرداد» در دست بررسی است/ معاون اول دستور پیگیری و مطالعه دادند

رییس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: طرح تشکیل استان خرداد با محوریت ورامین اکنون مطرح است و معاون اول رییس جمهور برای مطالعه این طرح دستور پیگیری داده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با مهر با اشاره به مطرح بودن طرح تشکیل استان خرداد با محوریت ورامین اظهار داشت: یکی از مطالبات عمومی و جدی مردم منطقه تشکیل استان خرداد است که در جلسه‌ای که مسئولان ارشد شهرستان ورامین با معاون اول رییس جمهور داشتند ایشان دستور پیگیری و مطالعه این طرح را صادر کردند.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا چندین پروژه اصلی خدمت‌رسانی مورد مطالبه جدی مردم منطقه است که انتظار داریم دولت بر عملی شدن آن همت لازم را بکنند.

روزانه ۲۵۰ هزار سفر از منطقه ورامین به تهران صورت می‌گیرد


وی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی مردم منطقه تکمیل و به نتیجه رسیدن پروژه مترو ورامین است و با توجه به اینکه اکنون روزانه بیش از ۲۵۰ هزار سفر از این منطقه به تهران صورت می‌گیرد، این رفت و آمدها خطرات جدی برای مردم ایجاد کرده و باعث مصرف انرژی بسیاری می‌گردد لذا این پروژه از مطالبات جدی و اصلی مردم به حساب می‌آید.

نقوی حسینی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم و اساسی در منطقه ورامین، بحث آب شرب و آب کشاورزی این منطقه است که بهبود وضعیت موجود از خواسته‌های اصلی مردم می‌باشد که امید است دولت یازدهم در سال ۹۳ در این زمینه گام‌های موثری را بردارد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ورامین مصوبه هیئت دولت است

این مسئول عنوان کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی که در سفر دوم دولت دکتر احمدی‌نژاد به شهرستان مطرح و تصویب شد از خواسته‌های اصلی و اساسی مردم ورامین است که این مصوبه اکنون در حال بررسی مجدد می‌باشد که امید است در اوایل سال ۹۳ ابلاغ شود.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران بیان داشت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی دارای مزایای فراوانی است که از جمله می‌توان به معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، جذب سرمایه و ایجاد واحدهای تولیدی، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مناطق ویژه، جذب منابع مالی و اداری و ایجاد اشتغال اشاره کرد.

وی تأکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی به منظور دست یابی محصولات کشاورزی، دامپروری و صنعتی شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا به بازارهای داخلی و خارجی است و منطقه ویژه اقتصادی دارای امتیازات مهم اقتصادی - تجاری از جمله استقرار دفاتر گمرکی با هدف تسهیل در واردات و صادرات محصولات و مواد اولیه مورد نیاز مراکز تولیدی است.

تکمیل جاده قم- گرمسار از مطالبات مردم ورامین و پیشوا است

این نماینده مجلس افزود: یکی از مشکلات مهم و اساسی در سطح شهرستان‌های استان تهران، مسأله راه و ارتباطات جاده‌ای است که اغلب شهرستان‌های این استان با این مشکل مواجه هستند.

وی متذکر شد: در موضوع راه نیز برخی پروژه‌های شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا به اتمام نرسیده و در حال اجراست که می‌توان به تکمیل راه‌های روستایی، راه پیشوا به شریف آباد، جاده آب باریک به چرمشهر، جاده آنتنی قم به گرمسار و پیشوا به قم و گرمسار اشاره کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: کمبود امکانات ورزشی یکی از مشکلات شهرستان‌های استان تهران است به طوری که این مناطق به امکانات ورزشی شدیدا نیازمند است.

شهرستان قرچک با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت یک تخت بیمارستانی ندارد

نقوی حسینی ادامه داد: در بحث بهداشت و درمان نیز متأسفانه شهرستان قرچک با داشتن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر تخت بیمارستانی ندارد که بیمارستان دولتی در قرچک با پیگیری مسئولان به تصویب رسید و فونداسیون آن نیز انجام شد اما به دلیل کمبود اعتبارات نیمه کاره مانده است.

وی اضافه کرد: همچنین طرح ایجاد بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی مفتح نیز از مطالبات جدی مردم ورامین به حساب می‌آید که متأسفانه این طرح نیز تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است.

این مسئول افزود: با وجود خدمات شایان دولت، هنوز برخی از پروژه‌های سفرهای دولت گذشته به شهرستان ورامین ناتمام باقی مانده و یا اجرا نشده که پیگیری این مصوبات و تهیه راه کارهای تکمیل آن‌ها برای مردم و مسئولین شهرستان از اهمیت زیادی برخوردار است که امید است دولت یازدهم در سال ۹۳ این خواسته‌ها را عملیاتی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین