کد خبر: ۲۳۵۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷

آیت‌الله جوادی: همه انبیا با تولید سلاح کشتار جمعی مخالفند

یکی از مراجع تقلید شیعیان با انتقاد از ساخت سلاح‌های کشتار جمعی توسط قدرت‌های جهانی، تأکید کرد: همه انبیاء با تولید سلاح کشتار جمعی مخالف بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دیدار جمعی از اعضای برجسته شورای اسقف‌های کاتولیک آمریکا که در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در قم برگزارشد با اشاره به نگاه اخلاقی اسلام به فناوری‌های نظامی کشتار جمعی و مناسبات امنیتی بین دولت‌ها و ملت‌ها، آموزه های راستین حضرت عیسی علیه‌السلام را یادآور شد و اظهارداشت: پیام مسیح (سلام‌الله علیه) این است که روزی که به دنیا آمد پاک و طیب و طاهر بود و تمام دوران پرافتخارش را با طهارت و قداست گذراند.

وی افزود: روزی هم که از دنیا رحلت می‌کند در هر مقطعی باشد با طهارت، قداست این رهگذر را طی می‌کند، و در معاد با قداست و طهارت زنده می‌شود که در تمام این سه مقطع در هیچ گوشه‌ای نه بیراهه رفته است نه راه کسی را بسته است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: سیره مسیح(س) همانند دیگر انبیای ابراهیمی (علیهم السلام) برای ما اُسوه و درس است، آن حضرت فرمود، در تمام مدت عمرم نه بدی کردم نه بدِ کسی را خواستم, نه خودم بیراهه رفتم نه راه کسی را بستم، از میلاد تا رحلت، با سلامت پشت سر گذاشتم نه کسی را کُشتم نه کشتاری را تشویق کردم، نه قاتلی را حمایت کردم نه ظالمی را تأیید کردم.

رسالت علما در قبال سلاح کشتار جمعی

آیت‌الله جوادی آملی با انتقاد از ساخت سلاح‌های کشتار جمعی توسط قدرت‌های جهانی اظهار داشت: همه ما که موحّدیم و راه انبیا را پذیرفتیم، مکتب انبیای ابراهیمی برای ما سند است.

وی با بیان این مطلب که علمی را که خدا به داوود(ع) آموخت علم زره‌بافی بود ادامه داد: خداوند فرمود؛ ما به داوود(ع) این قدرت را دادیم که آهن را نرم کند و با دستش نرم می‌کرد؛ اما با این که قدرت، با این که رهبری انقلاب را داشت، حکومت تشکیل داد.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: حضرت داوود(ع) از این قدرت مهم، جز برای درست کردن سلاح دفاعی استفاده نکرد، هرگز به این فکر نبود این قدرت الهی را در راه ساختن دشنه، شمشیر، تیر، نیزه، سلاح کشتار جمعی یا فردی به کار ببرد.

آیت‌الله جوادی آملی در خصوص استفاده حضرت سلیمان(ع) از قدرت الهی که در اختیار داشت، گفت: خداوند معدن مس را مثل سیل روان در اختیار حضرت سلیمان قرار داد و ایشان چنین قدرتی داشت که می‌توانست از این مس، همه آلات و ادوات نظامی را فراهم کند، ولی هیچ یک از این کارها را نکرد، این پیامبر خدا، برای رفع نیاز خود و دیگران ظرف ساخت و از این قدرت خود سوء استفاده نکرد، و هیچ‌گونه سلاح کشتار جمعی یا فردی درست نکرد.

وی با بیان این که قرآن کریم می‌فرماید، قدرتی که در اختیار انسان هست برای بهره‌برداری حیات است نه مرگ، اظهار داشت: اگر در شرایط کنونی دنیای مسیحیت و اسلام و سایر ادیان ابراهیمی به این توصیه‌های الهی و اسلامی عمل کنند جهان، گلستان خواهد شد و دیگری نیازی به جنگ‌های فرساینده نیست.

علمای مسیحی در میان مردم باشند

مفسر قرآن کریم، روحانیت مسیحی را به حضور در میان ملت‌ها فراخواند و گفت: روحانیت، چه اسلام چه مسیحیت، باید همواره در متن جامعه حضور داشته باشد و به عنوان این که وارثان انبیا هستند جلوی کج‌روی و بدروی جامعه را بگیرند.

وی خطاب به علمای مسیحی ادامه داد: جریان سوزاندن گالیله کار تلخی بود که در غرب اتفاق افتاد، یک دانشمند به جُرم این که می‌گوید؛ زمین حرکت می‌کند باید او را تشویق کرد نه او را سوزاند.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: گالیله‌سوزی دیروز و قرآن‌سوزی امروز که متأسفانه در برخی از کلیساها رخ داد، نشانه بی‌مِهری نسبت به حقایق دین است.

هشدار نسبت به وقوع جنگی دیگر

وی افزود: در جنگ جهانی اول و دوم که در غرب اتفاق افتاد، اگر مسیحیت حضور فعال می‌داشت راه مسیح (سلام‌الله علیه) را طی می‌کرد، تبلیغش با تعلیم و تزکیه همراه بود هرگز جنگی راه نمی‌افتاد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به بحران «شبه جزیره کریمه» گفت: متأسفانه غرب دم از دموکراسی می‌زند، و دستش روی ماشه بمب اتم است، اگر جنگ جهانی سوم رخ دهد دیگر کسی روی زمین نمی‌ماند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: بر علمای اسلام و مسیحیت لازم است که به فکر حیات این مردم باشیم، برای اندک‌چیزی دو ابرقدرت صف‌آرایی می کنند؛ بر همه ما لازم است که آن کار تبلیغی و تعلیمی را داشته باشیم.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: ساختن سلاح‌های کشتار جمعی برای همه ممنوع باشد و هر کشوری که دارای این سلاح است آن را محو کند و یک زندگی عاقلانه داشته باشیم تا ما هم مانند مسیح (سلام‌الله علیه) بگوییم ﴿وَ السَّلامُ عَلَی یوْمَ وُلِدْتُ وَ یوْمَ أَمُوتُ وَ یوْمَ أُبْعَثُ حَیا﴾.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین