کد خبر: ۲۳۵۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۷

حمایت گوهر خیراندیش از کمپین نه به یارانه

بازیگر زن سینما و تلویزیون ضمن درخواست از افراد غنی برای انصراف یارانه نقدی، از مسئولان نیز درخواست کرد تا در شناسایی افراد دریافت کننده یارانه با دقت عمل کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: گوهر خیراندیش در خصوص کمپین" نه به یارانه نقدی" گفت: بنده از ابتدای اجرا طرح پرداخت یارانه نقدی از جانب دولت، با آن طرح مخالف بودم و در عوض خواستار کمک به کشاورزان و بخش‌های تولیدی موجود در کشور که بخش تولیدات را به انجام می رسانند بودم تا روحیه تولید گری همچنان در جامعه پا بر جا باقی بماند.

وی با بیان اینکه از همان زمان نیز یارانه‌ای دریافت نکردم اظهار کرد: بنده نیازی به این مبلغ ندارم و این مبلغ باید به دست افرادی که به آن نیازمند هستند برسد، بنابراین در حال حاضر نیز به همان فکر معتقد هستم.

وی ادامه داد: امیدوارم تمام افراد و یا حتی کسانی که از نظر اقتصادی در سطح میانه و متوسط قرار دارند، همگی یکدست و به شکل همگانی به نفع کسانی که از وضعیت اقتصادی نامساعدی برخوردار هستند و نیازمندان جامعه را تشکیل می‌دهند، کناره گیری کنند و از دریافت یارانه خود انصراف دهند.

این هنرمند با ابراز نگرانی از چند مساله به عنوان دغدغه شخصی در این مسیر بیان کرد: صرف تشویق به انصراف از دریافت یارانه کافی نیست و باید افراد مستحق به این مبالغ، شناسایی شوند و من فکر می کنم شناسایی افراد نیازمند به درستی انجام نگرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید ضمانتی محکم مبنی بر احقاق حق مستمندان در دریافت یارانه‌های نقدی ایجاد شود تا افرادی که از اخذ یارانه انصراف می‌دهند به نتیجه کار خود مطمئن باشند. به عنوان مثال در رابطه با سبد کالا مواردی دیده شده است، افرادی که از وضعیت مساعدی برخوردار هستند، سبدهای کالایی به آنها تعلق گرفته که این نشان از عدم شناسایی دقیق افراد مستحق است. این عدم شناسایی دقیق باعث می شود تا میلی به انصراف از دریافت یارانه نقدی ایجاد نشود و نوعی بی اعتمادی نیز ایجاد شود.

وی مطرح کرد: علت عدم ثبت‌نام من برای اخذ یارانه صرفا به دلیل سر شناس و شناخته بودن من نبوده بلکه بنده از ابتدای اجرای این طرح اعتقاد راسخ داشتم که این یارانه حق من نیست و این در حالی است که در حال حاضر افرادی در جامعه وجود دارند که با وجود عدم نیاز به این مبلغ، یارانه های نقدی را دریافت می کنند.

خیر اندیش با اشاره به اعتقاد نادرست افراد با تصور بر اینکه، زمانی دولت چنین مبالغی را از خزانه خود خارج می کند، حق بهره‌مندی از آن برای آن ها نیز وجود دارد، اظهار کرد: بنده بارها با چنین افرادی گفت‌وگو کرده ام و در هر مرتبه نیز نظر من را نادرست خطاب کردند و بر این استدلال بودند که مبالغ زیادی از خزانه دولت خارج می شود و کسی پیگیر این مبالغ نیست نتیجتا به من نیز پیشنهاد دادند که باید این مبالغ را به صورت ماهانه دریافت کنم.

این بازیگر در ادامه اظهار کرد: افراد بی نیاز زیادی در جامعه هستند اما مبادرت به اخذ یارانه می‌کنند. درخواست من از دولتمردان، شناسایی دقیق افراد دریافت کننده یارانه، است. امیدوارم مردم خودشان وظیفه شناسایی خانواده های نیازمند را با حفظ شأنیت آن ها به عهده بگیرند و هر فرد ایرانی کسی باشد که تعدادی نیازمند را به ارگان های مربوطه معرفی کند.

این بازیگر در پایان با ارائه این پیشنهاد که بهتر است فراخوانی برای بسیج عمومی داده شود تا مردم افراد نیازمند واقعی را به یک ارگان خاص معرفی کنند، خاطرنشان کرد: درخواست من از مسئولین این است که اگر به راستی ما خواستار از بین بردن فقر در جامعه هستیم، کمک‌های نقدی و جنسی را از افرادی که استطاعت مالی دارند به سمت افراد نیازمند حقیقی روانه کنیم و این کار را می توان با کمک مردم در شناسایی افراد نیازمند حقیقی و هم چنین قطع کردن کمک‌های دولتی از افراد داری استطاعت مالی انجام داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین