کد خبر: ۲۳۵۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲

ایران قهرمان جام جهانی کشتی آمریکا شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران مقتدرانه و با نتیجه شش بر دو تیم پر قدرت روسیه را شکست دادند تا از عنوان قهرمان خود به شایستگی دفاع کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال جام جهانی روسیه را قاطعانه و با حساب 6-2 شکست داد تا جشن قهرمانی حدود 4 هزار ایرانی در سالن مسابقه بر پا شود. این سومین قهرمانی متوالی ایران در جام جهانی بود. اسماعیل‌پور، محمدی، حسین‌خانی، لشگری، یزدانی و قاسمی حریفان خود را شکست دادند و رحیمی و اکبری پیکار را به حریفان واگذار کردند.

نتایج و گزارش کشتی ها

57 کیلوگرم: حسن رحیمی 3– ویکتور لبدوف 4

این کشتی مبارزه دو کشتی گیر عنوان دار بود که هر دو قهرمانی جهان را در کارنامه دارند. رحیمی در وقت اول با زیر از مچ پا 2-0 برنده شد. لبدوف در وقت دوم تغییر تاکتیک داد و جدا کشتی گرفت تا از دور به پاهای رحیمی برسد. در حالی که لبدوف نیرویش را گذاشته بود تا در 30 ثانیه آخر امتیاز بگیرد، رحیمی حریف را از تشک بیرون برد و 3-0 پیش افتاد. در ادامه لبدوف رحیمی را در 30 ثانیه آخر خاک کرد و در ادامه نیز در 5 ثانیه آخر بار دیگر رحیمی را درخاک نشاند تا 4 بر 3 پیروز این کشتی حساس شود. لبدوف پیش از این یک بار هم رحیمی را در جام جهانی برده بود.

61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور 12- بوگوموئف 6

اسماعیل پور در شروع کشتی دو امتیاز از دست داد اما با کار کردن زیاد، حریف را از نفس انداخت و با امتیازان پیاپی 10-2 پیش افتاد. در ادامه بوگوموئف با یک دست و یک پا 4 امتیاز گرفت اما اسماعیل پور کشتی را کنترل کرد و با خاک پایانی 12 بر 6 برنده شد.

65 کیلوگرم: سید احمد محمدی 10 – علی بک گاجی امیف صفر

محمدی شروع عالی داشت و با دو بار بیرون بردن حریف و یک سالتو بارانداز 6-0 جلو افتاد. محمدی در ادامه با خاک و بارانداز 10 بر صفر پیروز شد تا جواب اعتماد رسول خادم را که او را در ترکیب قرار داده بود به خوبی بدهد و 4 امتیاز مثبت هم بگیرد.

70 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی 9 – ختیک تسابولوئف صفر

حسین خانی که کشتی های بسیار پخته ای در جام جهانی گرفت این بار هم نمایش عالی داشت. اوبا یک خاک و یک بار روی پل نگه داشتن حریف 4-0 جلو افتاد. کشتی گیر روس در ثانیه های پایانی وقت اول با دست به صورت حسین خانی ضربه زد تا داوران پنجمین امتیاز را به ملی پوش ایران بدهند. حسین خانی در دقیقه پنجم روی زیرگیری حریف به پشتش پرید و در ادامه با بردن دست در مایه کنده کشی 9-0 کشتی را برد. ایران با این پیروزی 3-1 جلو افتاد.

74 کیلوگرم: عزت الله اکبری صفر – شامیل کودای ماگومداف 11

اکبری در وقت اول نمایش خوبی نداشت و 6 امتیاز روی زیرگیری حریف از دست داد. در ادامه اکبری روی زیرگیری خودش فن خورد و به پل رفت تا 10-0 بازنده شود.اعتراض خادم نیز فایده‌ای نداشت و تنها یک امتیاز دیگر به حساب ماگومداف واریز شد.

86 کیلوگرم: احسان لشگری 2 – آنزور اوریشف یک

در سه دقیقه اول لشگری به دلیل اخطار کم کاری یک امتیاز از دست داد. اوریشف که در المپیک به لشگری باخته بود، کشتی حریف ایرانی را آنالیز کرده بود و پای چپ را عقب نگه می داشت تا از یک خم گیری های لشگری فرار کند.

در سه دقیقه دوم کشتی گیر روس اخطار کم کاری گرفت و کشتی 1-1 شد. در 20 ثانیه به پایان کشتی گیر روس یک اخطار کم کاری دیگر گرفت و لشگری 2-1 پیش افتاد. لشگری با این برد ارزشمند ایران را 4-2 پیش انداخت تا باخت مقابل آمریکا را به خوبی جبران کند.

97 کیلوگرم: رضا یزدانی 12 – یوری بلونوفسکی 2

یزدانی، دارنده دو مدال طلای جهان کار دشواری نداشت و پس از این که یک بار پایش از تشک بیرون رفت به راحتی بارها به پشت حریف رسید و بارانداز اجرا کرد تا جمع امتیازاتش را در پایان وقت اول به 10 برساند. در سه دقیقه دوم یزدانی یک امتیاز دیگر داد اما در ادامه حریفش را خاک کرد و به امتیاز 12 رسید تا با امتیاز عالی حریفش را شکست دهد. با پیروزی یزدانی کشتی آخر در وزن 125 کیلوگرم تشریفاتی شد.

125 کیلوگرم: کمیل قاسمی 3 – آنزور خیزریف صفر

قاسمی که همانند دیدار برابر آمریکا در این رقابت نیز پیکاری تشریفاتی را پیش رو داشت در سه دقیقه نخست یک امتیاز گرفت و بیشتر کشتی را اداره می‌کرد تا خیزریف قدبلند امتیاز نگیرد. در ابتدای سه دقیقه دوم قاسمی سرانجام به پاهای حریف روس خود رسید و او را از تشک بیرون انداخت و در ادامه بار دیگر حریف خسته خود را از تشک بیرون برد تا 3 بر صفر پیش بیفتد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین