کد خبر: ۲۳۵۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری؛

اتاق فکر برنامه‌ریزی و توسعه کشور تشكیل شد

اگر طبق برنامه دولت سابق پیش میرفتیم امروز تورم 43 درصد نقطه به نقطه آن به54 درصد می رسید، امروز نه تنها تمام مراکز داخل کشور اعلام کردند که تورم 44درصدی به 22درصد تقلیل پیدا کرده بلکه مراکز جهانی نیز این را تائید کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با حضور هیات امنای استانهاو نخبگان ستادهای دکتر حسن روحانی و محمدباقر نوبخت، معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری جلسه هم اندیشی  برنامه ریزی برای توسعه  برگزار گردید.

به گزارش ایلنا، نوبخت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی دولت در جلسه هم اندیشی برنامه ریزی برای توسعه  در خصوص مسائل اقتصادی و چگونگی کنترل تورم در کشور تصریح کرد:  اگر طبق برنامه دولت سابق پیش میرفتیم امروز تورم 43 درصد نقطه به نقطه آن به54 درصد می رسید، امروز نه تنها تمام مراکز داخل کشور اعلام کردند که 44درصد به 22درصد تقلیل پیدا کرد بلکه مراکز جهانی نیز این را تائید کردند چراکه اقتصاد ما را با اعداد و ارقام رصد می کنند و آن تورم 12 ماهه 43درصد امروز جمعاً 63 درصد میشد در حالی که امروز تورم کشور به7/33درصد تقلیل پیدا کرد یعنی 10درصد واحد پایین آمده است.  

وی تصریح کرد:  قبول دارم که قیمتها بالا رفته، اما ما باید برای مهار این افزایش رشد تورم را پایین تر بیاوریم و این بدون انضباط مالی و بدون سیاست های سنجیده پولی امکان پذیر نیست.  

وی اشاره کرد: از شهریور ماه تا به امروز غیر از جلسات هیات دولت و حضور در کمیسیون های مختلف از ساعت 8 صبح تا نیمه شب به خصوص  روزهای یکشنبه و 5شنبه به همراه ریاست محترم جمهوری و جمعی از گروههای خبره و اقتصادی می‌نشینیم تا بهترین راه کارها را برای  مردمی که خواهان بهبود مشکلات اقتصادی هستند را اجرایی نماییم.

معاون رییس جمهور  با اشاره به 2/4 میلیارد تومان از درآمدهای کشور که به علت تحریم هنوز به کشور مبلغ کامل آن به خزانه دولت باز نگشته گفت: اینها نابکارانه اجازه ندادند ملت ما از این درآمد استفاده کنند که باعث فشار زیادی روی دولت بوده حتماً با برنامه ای که برای سال 93 تهیه و تنظیم گردیده در سال آتی شاهد وضعیتی بهتر خواهیم بود.

نوبخت تصریح کرد:   طبق فرمایشات و منویات مقام عظمای ولایت رهبر انقلاب روی برنامه های اقتصادی مقاومتی تاکید کردند اگر کشوری بخواهد از در دنیا از منابع انقلاب و شهدا و ملتش دفاع کند باید مقاوم بشود و خودش را تجهیز کند.

وی با استقبال از تشکیل اتاق فکر  گفت: اصلاح اساسی در کوتاه مدت نمی شود و من خیلی علاقه مند بوده و هستم زیرا نظرات شما خیلی به من کمک می کند . توسعه بدون اینکه نگاههای استانی داشته باشیم مشکلات استانها را بدانیم غیر قابل حل است. شما دراستانها امین من هستید شما امنای استانها را خواستم که چگونه به من کمک کنید تا کشور چگونه بایدساخته شود.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: این جلسه، جلسه سیاسی و حزبی نیست، این جلسه هم اندیشی است برای توسعه کشور است اصلا چرا ما تلاش کردیم دولت را عوض کنیم چون گفتیم اون دولت نمی تواند مسیر توسعه و خوشبختی ملت را طی کند ما می‌خواهیم به یه راهی برسیم که این مسیر توسعه طی شود. مردم به شما و این مجموعه اعتماد کرده‌اند،

وی تاکید کرد: ماخودمان را وقت کار کردیم ومن برای شما عزیزان ارزش زیادی قائل هستم  باید بدانیم که  حجم زیادی از کار انجام شده است اما باید بدانیم که  اگر ما نتوانیم تورم را پایین بیاوریم و اگر نتوانیم حقوق کارکنان را بدهیم همه ما زیر شدید‌ترین انتقادات قرار خواهیم گرفت.

نوبخت با بیان اینکه امنای من در استانها شما هستید تاکید کرد:  بدون توسعه این استانها توسعه کشورنیست به همین جهت از همه شما تقاضا می کنم طوری برنامه ریزی کنید که جلسه ماهیانه برگزار کنید شما راجب استانها به من گزارش بدهیداین گزارش ممکن است مشکل مدیریتی داشته باشد همراته و همگام با من در راستای کاهش مشکلات استانها گام برخواهیم داشت دررابطه باتوسعه ومشکلات استانها باتوجه به شناخت تان گزارش تهیه نمایدو دراختیارمن بگذارید.

نوبخت گفت:  شما باید به عنوان مامور من مشاور من فرستاده ی من بروید و روند کارها را در استانها  بررسی کنید،  اگر فسادی دیدید نابکاری دیدید حتما مرا در جریان بگذارید تا تیمی بفرستم بررسی کنند ما دولتمان باید پاکترین دولت باشد مراقبت باید بکنیم من به همین جهت تمام دوستان نگارش کردند در شرایط عادی شاید بعضی از چیزها اشکال نداشته باشد ولی ماها خدایی ناکرده مبادا کاری بکنیم که مورد تهمت قرار بگیریم ما خودمان را وقف این ملت کرده ایم باید تلاش بکنیم در راستای منویات که شهدای ما داشتند امام راحل ما داشت الان مقام معظم رهبری دارند الان مردم هوشمند و فهیم و رنجیده ایران منتظر ماهستند بهشون خدمت برسانیم شما به من کمک کنید به من ایده بدهید منو راهنمایی کنید اگر لازم شد من از توانمندی های شما استفاده می کنم به این ترتیب می تونیم کاری بکنیم که هیچ دولت دیگری انجام نداده است.

وی در پایان تاکید کرد:  باید از افراد شایسته استفاده بکنیم  مانند شما شایسته و قابل اعتماد، شماها حساسترین کارها را نیز می‌توانید عهده دار باشید استاندارها نیز خواهند فهمید که اگر خدایی ناکرده اتفاقاتی بیافتد از طریق شما به من منعکس می شود و حتما مرکز عکس العمل نشان خواهد داد ما انشاله به یاری خدا این را پیش خواهیم برد. و این آغاز راه است باشد تا صبح دولت بدمد.

گفتنی است در این جلسه  قبل از  سخنان دکتر نوبخت،خداوردی دبیر کل بنیاد تدبیر و امید ایرانیان جمع بندی را از جلسات دوره ای متعدد و چگونگی شکل گیری مجمع روسای ستادهای استانهای کشور و تشکیل هیات رئیس و گروههای هفتگانه در جلسه شیراز و اقدامات  صورت گرفته توسط  بنیاد تدبیر و امید ایرانیان را ارائه کرد.

وی تصریح کرد:   برای انسجام و هماهنگی کامل بین ستادهای  دولت تدبیر و امید در سراسر کشور بنیاد تدبیر و امید ایرانیان بااعتقادکامل به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برآیند کوشش های گروهی،جمعی از دوستداران و حامیان متخصص ومجرب دولت یازدهم درقالب سازمان مردم نهادوبا هدف حمایت ازحکومت قانون وایجاد شرایط مناسب جهت حضور نخبگان وشایستگان گمنام وخارج ازقدرت به عرصه خدمت به مردم شریف ایران تشکیل گردیده است که انشاالله در اولین فرصت به صورت کامل در این خصوص اطلاع رسانی گسترده ای  صورت خواهد گرفت.

 خداوردی تاکید کرد: نقش ستاد های روحانی در استانها و پیروی دولت تدبیر و امید پر رنگ بوده است و برای انسجام و هماهنگی بیشتر در صدد هستیم این ارتباط گسترده در قالب بنیاد تدبیر و امید ایرانیان در استانها ادامه یابد.

وی با بیان اینکه  بنیاد تدبیر و امید ایرانیان  همگام با دولت  حرکت خواهد نمود  تصریح کرد:  برنامه ها و تمام سیاستگذاری این بنیاد بر اساس اساسنامه تدوینی در راستای اجرایی شدن سیاستهای دولت تدبیر و امید است و این بنیاد خود را بازوی برای عملیاتی شدن شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی می داند.

 وی  ضمن تشکر از حضور وزرای هیات دولت بویژه نوبخت معاونت محترم ریاست جمهوری  خسارت برف سنگین چند وقت اخیر در استانهای شمالی را  1400میلیارد تومان بر آورد کرد و از هیات دولت به خاطر  اختصلصا  100 میلیارد تومان در بودجه سال 93  برای منطقه و  رفع مشکلات غرب استان تقدیر کرد.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین