کد خبر: ۲۳۵۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷

مسافران نوروزی در مواقع بروز انواع حوادث با شماره 112 تماس بگیرند

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مسافران نوروزی خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح، با شماره تلفن 112 مرکز پاسخگوی اضطراری سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر تماس بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «پیرحسین کولیوند» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان آنکه شماره 112 در تمام کشور برای استمداد کمک اضطراری در حوادث برای حادثه دیدگان مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: مسافران نوروزی می توانند با برقراری تماس با این شماره از سازمان امداد و نجات درخواست کمک اضطراری داشته باشند و کمک بگیرند.

رییس سازمان امداد و نجات ادامه داد: شماره 112 سازمان امداد و نجات در کنار شماره های 115 اورژانس برای شتاب بیشتر و انجام به هنگام عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان در انواع حوادث طراحی شده است.

وی افزود: با برقراری تماس کمک اضطراری از سوی حادثه دیدگان انواع حوادث با شماره یادشده، امدادگران و نجاتگران هلال احمر به عنوان همکار در کنار سایر نیروهای امدادرسان بوی‍ژه امدادگران اورژانس 115 برای کمک رسانی به افراد مضطرب و گرفتار اقدام می کند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: بیشترین مسوولیت پاسخگویی در حوادث در این سازمان مربوط به خارج از شهرها و در جاده های کشور است اما در صورت استمداد کمک اضطراری از سوی مسافران نوروزی برای حوادثی مانند سیل و آب گرفتگی، زلزله، آبگرفتگی و حوادث کوهستانی امدادگران به کمک حادثه دیدگان خواهند شتافت.

کولیوند با اشاره به آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 93 گفت: این طرح ملی با شعار «بی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» از روز گذشته(یکشنبه) آغاز و تا 17 فروردین سال آینده(1393) ادامه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین