کد خبر: ۲۳۵۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳

سقوط شاخص بازارهای سهام جهان به دنبال همه پرسی کریمه

پس از برگزاری همه پرسی و رای مردم به جدایی کریمه از اوکراین که به تحریم ها علیه مسکو دامن زد، شاخص بازارهای سهام جهان روز دوشنبه سقوط کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، همزمان با هشدار دوباره کشورهای غربی مبنی بر افزایش تحریم مسکو پس از آن که کریمه به جدا شدن از اوکراین و پیوستن به روسیه رای داد، شاخص بازار سهام آسیا روز دوشنبه به کمترین میزان خود در یک ماه گذشته رسید.

شاخص نیکی ژاپن هفت دهم درصد کاهش یافت و به کمترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید، در حالی که شاخص آتی بازار سهام آمریکا قبل از آن که فرصت ترمیم کاهش اخیر خود را پیدا کند، با پنج دهم درصد کاهش به پایین ترین سطح خود در سه هفته گذشته رسید.

بزرگ ترین شاخص ام.اس.سی.آی آسیا پاسیفیک که جمعه گذشته به کمترین سطح خود در یک ماه گذشته رسیده بود، امروز در همان سطح باقی ماند. میزان شاخص یاد شده هفته گذشته با 2.9 درصد کاهش، بیشترین کاهش خود در شش ماه اخیر را تجربه کرده بود.

انتظار می رود شاخص های اروپایی نیز امروز با باز شدن بازارها کاهش پیدا کنند. همچنین پیش بینی می شود شاخص داکس آلمان که هفته گذشته به کمترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسیده بود، دو دهم درصد دیگر نیز کاهش یابد.

یک معامله گر ملک در بانک ژاپن نیز گفت: باید دید غرب چه نوع تحریم هایی علیه مسکو اعمال خواهد کرد، چرا که احتمالا بیشتر روس ها ممکن است بخواهند دارایی های خود را از دلار به دارایی های مطمئن تر تبدیل کنند.

قیمت جهانی طلا که در مواقع بحران به عنوان یک دارایی مطمئن با افزایش تقاضا و قیمت روبرو می شود، امروز به بالاترین سطح آن در شش ماه اخیر رسید و هر اونس آن به قیمت یک هزار و 391 دلار و 76 سنت معامله شد. قیمت طلا هفته گذشته به یک هزار و 383 دلار و 11 سنت رسیده بود.

ارزش ین ژاپن که اغلب به عنوان یک بودجه ارزی برای سرمایه گذاری در دارایی های با بازده بالاتر استفاده می شود، به بالاترین سطح خود در یک ماه نیم اخیر رسید و هر دلار معادل 101.45 ین شد. نرخ برابری دلار با ین، اکنون خیلی با کمترین سطح آن در سال میلادی جاری یعنی هر دلار معادل 100.80 ین فاصله ندارد.

نرخ برابری یورو در مقابل دلار که پنج شنبه گذشته، رکورد 2.5 سال گذشته را شکسته بود و هر یورو به برابری 1.3967 دلار رسیده بود، امروز معادل 1.3907 دلار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین