کد خبر: ۲۳۶۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱

قالیباف: بزرگراه و تونل شهیدحکیم بهمن ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار تهران از بهره‌برداری تونل شهید حکیم در بهمن ماه سال آینده خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدباقر قالیباف امروز در مراسم حفاری آخرین مقطع تونل شمالی حکیم ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از اهداف طرح جامع تکمیل رینگ شهری بخصوص تکمیل رینگ شرقی-غربی تهران است که یکی از آن‌ها تکمیل بزرگراه شهید حکیم است که پس از تقاطعش با بزرگراه آزادگان به سمت سد خلیج فارس ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه دریاچه خلیج فارس دریاچه‌ای بزرگ درمنطقه ۲۲ است که بزرگراه حکیم از کناره آن عبور می‌کند، افزود: بزرگراه حکیم بعد از عبور از مجموعه پارک جنگلی چیتگر که ریه تهران است، ادامه مسیر می‌یابد که ما هم به دلیل حفظ منابع طبیعی و حفظ درختان و هم به لحاظ بحث مربوط به سد و دسترسی شهروندان به این سد که بین بزرگراه همت و حکیم قرار دارد تونل شهیدحکیم را طراحی کردیم.

شهردار تهران اضافه کرد: تونل شهیدحکیم، تونلی به طول سه کیلومتر است که بزرگراه شهید حکیم را به ادامه مسیری که به بزرگراه کرج می‌رسد، متصل می‌کند. بزرگراه حکیم بعد از عبور از مجموعه چیتگر از روی بزرگراه کرج، جاده مخصوص کرج و جاده قدیم عبور کرده و درواقع به پل‌های کاروانسرای سنگی می‌رسد.

قالیباف با بیان اینکه با تکمیل بزرگراه شهید حکیم و تونل آن گره ترافیکی غرب تهران باز می‌شود، تصریح کرد: تونل حکیم هم به لحاظ حفظ پارک جنگلی چیتگر، هم کوتاه کردن مسیر و هم اتصال سه بزرگراه شرقی-غربی به همدیگر و به سمت شمال و جنوب معبری بسیار کلیدی است.

وی افزود: همکاران من هم در قرارگاه سازندگی و هم در معاونت عمران این قول را داده‌اند که در بهمن ماه سال آینده از این بزرگراه و این تونل بهره‌برداری به عمل بیاید.

همچنین در این مراسم، مازیار حسینی معاون شهردار تهران اظهار داشت: یکی از نکات مهم در طراحی این تونل حفظ محیط زیست بوده است به طوری که در طول حفاری سه کیلومتر یک درخت نیز جابه جا نشده و تمامی درختان قدیمی و برگ سوزنی حفظ شده‌اند‌.

وی با بیان اینکه تمام دسترسی‌های بین تونل شمالی و جنوبی در فواصل ۲۰۰ متر ماشین رو است، افزود: از نظر ایمنی و دسترسی به سد و حفظ محیط زیست دو تونل به عنوان مکمل هم در بحث‌های ایمنی عمل خواهند کرد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه تونل حکیم از نظر حفاری و سرعت نمونه است، اظهارداشت: این تونل مطابق استانداردهای روز دنیا طراحی شده است. پروژه تیرماه امسال آغاز شد و در طول هشت ماه حفاری آن به پایان رسیده که یک رکورد به شمار می‌رود.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در این مراسم ضمن مثبت ارزیابی کردن پروژه تونل شهیدحکیم گفت: با اتصال این پروژه به کاروانسرای سنگی پرونده پروژه تونل و بزرگراه شهیدحکیم بسته می‌شود. تونل شهید حکیم تونلی دوقلو است که از نظر مسائل زمان‌بندی و همینطور مسائل ایمنی اتفاق خوبی در آن افتاده است.

وی با بیان اینکه حتی یک آسیب جزیی نیز به کارگران این پروژه وارد نشده است، افزود: ما نیاز داریم که رینگ بیرونی شهر تهران کامل شود که با اتصال این پروژه به کاروانسرای سنگی پرونده حکیم بسته می‌شود.

دنیا مالی ابراز امیدواری کرد که پروژه بزرگراه و تونل شهید حکیم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تسنیم ، وی در ادامه به بزرگراه شهیدشوشتری اشاره کرد و گفت: به دستور شهردار تهران برنامه‌ریزی‌های لازم برای تکمیل این بزرگراه انجام شده که این محور به عنوان یک محور استراتژیک در شرق تهران خواهد بود و یک مسیر کمکی برای افسریه و همینطور اتصال آن به بزرگراه یاسینی است. علاوه بر این بزرگراه شوشتری کارکرد شهرسازی دارد و حد شهری را مشخص می‌کند. بخشی از بزرگراه شهیدشوشتری به شکل تونلی اجرا می‌شود و هماهنگی‌های آن در حال انجام است و سال ۹۳ کلید این پروژه زده خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین