کد خبر: ۲۳۶۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲

معاونان اشتون و ظریف دیدار کردند

مذاکرات ایران و 1+5 از فردا در وین آغار می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاونین محمد جواد ظریف و کاترین اشتون دیدار و درباره چارچوب مذاکرات ایران و 1+5 در روز سه شنبه گفتگو کردند.

به گزارش مهر، در پی لغو ضیافت شام کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که در واکنش به دیدارهای اشتون در تهران با زنان فعال حقوق بشر در تهران و طرح ادعای در جریان بودن وزارت خارجه ایران صورت گرفت ، سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاونین ظریف و اشتون برای تعیین چارچوب مذاکرات فردا امشب دیدار کردند.

بر اساس این گزارش ، در دورهای گذشته مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو  و وین معمولا یک شب پیش از آغاز مذاکرات کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در ضیافت شام مشترک دستور کار مذاکرات و چارچوب نشست ها را تعیین می کردند.

در این دور از مذاکرات به دلیل لغو این ضیافت شام ؛ عراقچی و اشمید در دیدار مشترک چارچوب مذاکرات فردا را معلوم خواهند کرد.

مذاکرات ایران و 1+5 از فردا در وین آغار می شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که در راس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران برای انجام دور دوم مذاکرات با 1+5 برای گام نهایی به وین سفر کرده است در بدو ورود به فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوعاتی که قرار است مورد مذاکره قرار بگیرد چند موضوع است که فعلا در حد تبادل نظر است.

وی افزود: غنی سازی اورانیوم، راکتور آب سنگین اراک، همکاری صلح آمیز هسته ای،رفع تحریم ها موضوعات گفتگو است.

ظریف ادامه داد: امیدواریم با جمع شدن بحث های این دور و دورهای بعدی بتوانیم برای شروع تدوین طرح جامع آماده شویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین