کد خبر: ۲۳۶۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶

طنز/بیانیه جدید علیه ظریف و وزیر اطلاعات+ حمله متفاوت 20:30

قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در امریکا با واکنش‌های متفاوت و بعضا جالب رسانه‌های داخلی همراه بود که می‌شود از آنها اینگونه برداشت کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در امریکا با واکنش‌های متفاوت و بعضا جالب رسانه‌های داخلی همراه بود که می‌شود از آنها اینگونه برداشت کرد.

روزنامه تند قدیم

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی که با شعار «مرگ بر آمریکا» پای در این مسابقات گذاشته بود توانست با نفله کردن همه حریفان بار دیگر پرچم کشورمان را در سرزمین کفر به اهتزاز درآورد. گفتنی است جورج سورس پس از این پیروزی در پیغامی به رییس جمهور اسبق خواستار جلسه اضطراری شد. اسناد غیر قابل انکاری در دست هست که رییس جمهور اسبق در پاسخ به سورس با سر تایید کرده که اوکی! همچنین گفته می‌شود یک مقام مسئول در شورای عالی امنیت ملی به کشتی‌گیران تیم ملی تذکر داده بعد از پیروزی پیراهن خود را بالا نزنند تا شعار «مرگ بر امریکا» دیده نشود. همچنین شنیده ها حاکی است وزیر ورزش در پیامی خصوصی نارضایتی خود را از این پیروزی شدیدا ابراز کرده و گفته: باید در دور بعدی مسابقات ببازید تا در مذاکرات به نتیجه برسیم.

 

روزنامه تند جدید

کلید همچنان کار می‌کند؛ دیپلماسی جواب داد. از لبخند ظریف تا قهرمانی جهان تنها چند لایک فاصله بود تا گزینه‌های روی میز 5+1 نیز همه به شیرینی و تبریک برد جهانی ایران در خانه کدخدا تبدیل شود. امید همچنان برگ برنده دولت یازدهم و این بار باز هم افراطیون بازنده بزرگ مذاکرات شدند. اشتون در پیامی به روحانی با تبریک این پیروزی عنوان کرده: کار بزرگی که شما انجام دادید، همه معادلات دور جدید را برهم زد و توافق نهایی به زودی حاصل می‌شود. کلینتون نیز در تماس تلفنی با روحانی نتوانست مراتب ناراحتی خود را به رئیس جمهور برساند چرا که روحانی، خط خود را عوض کرده است.

 

سایت هوانیوز (وابسته به یک جبهه هوای پایدار که با باد شدیدا همراهی می‌کند)

هشدار 4 نماینده مجلس به دولت. 4 نماینده متعهد و فوق تخصص کشورمان در خانه ملت با امضای بیانیه‌ای خواستار توجه بیشتر وزیر اطلاعات و وزیر امور خارجه به کشور شدند. آنها در این بیانیه ضمن تاکید مجدد بر اینکه باید خطر هاشمی رفسنجانی را جدی گرفت و نگذاشت او کشور را به قهقرا ببرد، تاکید کردند: آقای وزیر خارجه، دیدی؟ آیا پذیرفتی که باید به جای لبخند، دوبنده پوشید و رفت روی تشک و حال امریکا را گرفت؟ آیا الان حرفی برای گفتن داری یا از رفتار اشتباهت شرمگینی؟ ندیدی که فرزندان این کشور چگونه پشت دشمن را به خاک مالیدند؟ آیا بازهم فکر می‌کنی مذاکره جواب می‌دهد؟ فکر نمی‌کنی باید پشت اشتون را به خاک می‌مالیدی تا ادب شود و سراغ فتنه‌گران نرود؟ بازهم لبخند می‌زنی؟

در ادامه این بیانیه که به امضای 6 نفر از نمایندگان مجلس درآمده، خطاب به وزیر اطلاعات آمده است: چرا وزیر اطلاعات در قبال این پیروزی شیرین و تاریخی آن هم در خاک دشمن، موضع درستی نمی‌گیرد؟ چرا از درس‌ها و عبرت‌های این پیروزی به ظاهر ورزشی اما عمیقا دیپلماتیک، درس نمی‌گیرد؟ چرا اصلا این وزیر نمی‌گیرد؟ چرا؟

 

بیست و سی

هشدار پهلوانان ایرانی به تیم مذاکره کننده: آقایان این صدای ملت است، گوشتان را باز کنید.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در حالی بر قله جهان ایستاد که ساعتی دیگر دور جدید مذاکرات ایران و 5+1 آغاز می‌شود و پیام روشن کشتی‌گیران تیم ملی به مذاکره‌کنندگان ایرانی به این شرح برای ما ارسال شد: ایران مقاوم، مذاکره نمی‌کند روی تشک حرفش را می‌زند. سیاسیون هم یادشان باشد مذاکره نکنند روی میز را نگاه کنند و گزینه‌ها را ضربه کنند. هیچ گزینه‌ای برای ما وجود ندارد که خاکش نکنیم. گزارش‌ها حاکی است که مردم امریکا، در پایان مسابقات کشتی جام جهانی، با حضور در محل تیم ملی از «مقاومت» کشتی گیران ایرانی تقدیر کردند. گفته می‌شود کنگره امریکا در پی باخت سنگین به ایران، تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان وضع کرده که با اعتراض گسترده مردم این کشور مواجه شده است.

گزارش خبرنگار ما از امریکا:

یک کشتی گیر ایرانی در حالی که عرق ریزان به سمت رختکن می‌روند در مواجهه با سوال خبرنگار تلویزیون:

- چطور بود؟

- خیلی سخت بود و خدا رو شکر که...

- به نظرت ما فردا در مذاکرات باید چگونه رفتار کنیم؟

- هان؟

- آیا باید از حقوق خودمان در برابر امریکا عقب نشینی کنیم؟

- (در حالی که نفس نفس می‌زند) هان؟ نه. نه. اصلا...حق مسلم ماست و دیدید که اینجا که گرفتیم اونجا هم باید بگیریم.

تصاویر مردم خوشحال در تهران:

یک عدد مردم: دیدید که اینا هیچی نیستن! دیدین که روی تشک و میز فرقی نداره، همه گزینه‌هاشون یه جا درو شدند، اصلا مال این حرفا نیستن. اینجا که زدیمشون، اونجا هم میزنیمشون.

یک عدد مردم از نوع زن: خدا کنه دولتمردان ما قدر این ورزشکارها رو بدونن و کشور رو دست این امریکاییها ندن، اینا هارت و پورت الکی میکنن.

یک عدد مردم از نوع پیرمرد: مرگ بر امریکا...(همراهی جمعیت اطراف و حسینی بای)

*

آمریکا چگونه به بن بست رسید؟ پشت ایالات متحده چطور به خاک مالیده شد؟ چگونه شعار «مرگ بر آمریکا» جواب داد؟ عرصه‌های ورزشی چگونه بر عرصه های دیپلماتیک تاثیر می‌گذارند؟ آیا سیاسیون عبرت می‌گیرند؟ زیردوخم بلوک غرب را چطور باید گرفت؟ آیا امریکا به غلط کردن می‌افتد؟ کارشناسان داخلی و خارجی پاسخ می‌دهند. امشب ساعت 22.45 دقیقه گفتگوی ویژه خبری.

*

مستند از روی میز تا روی تشک/ بررسی رفتار دیپلمات ها و کشتی‌گیران امشب بعد از خبر سراسری از شبکه اول سیما...

 

محسن حدادی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین