کد خبر: ۲۳۶۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵

خودکشی خلبان؛ تازه ترین گمانه زنی درباره هواپیمای ناپدید شده مالزیایی

تازه ترین گمانه زنی محققان پیگیر پرونده مفقود شدن هواپیمای مسافربری مالزی، از خودکشی خلبان و کمک خلبان حکایت دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، گمانه ربودن هواپیما از مسیر از پیش تعیین شده و نابودی آن پس از شنیده شدن آخرین تماس رادیویی کمک خلبان جوان قوت گرفته است. «بسیار خوب؛ شب بخیر»؛ این آخرین پیامی است که از کابین خلبان ارسال شده است.

شماری از مسوولان که در میانشان هشام الدین حسین، وزیر حمل و نقل مالزی و احمد جوهری یحی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی مالزی ایرلاینز نیز حضور داشتند در نشستی خبری در کوالالامپور حضور یافتند.

مدیر عامل هواپیمایی شرکت مالزی ایرلاینز به خبرنگاران گفت: «تحقیقات اولیه که به دست ما رسیده بیانگر آن است که کمک خلبان آخرین کسی بوده که حرف زده است.» وی به این پرسش که «آیا این صدا ضبط شده است؟»، پاسخ مثبت داد.

وزیر حمل و نقل مالزی نیز از تعیین دو منطقه زیر عنوان کریدور جنوب و شمال خبر داد. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته استرالیا در جنوب اقیانوس هند و کشورهایی مانند قرقیزستان و قزاقستان نیز در کریدور شمال با دولت مالزی برای جستجوی این هواپیما همکاری می کنند.

بوئینگ 777 مالزی ایرلاینز، هشتم مارس با 239 سرنشین کوالالامپور را به مقصد پکن ترک کرد و تاکنون اثری از آن به دست نیامده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین