کد خبر: ۲۳۶۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵

تظاهرات معترضان در ونزوئلا به خشونت کشیده شد

تظاهرات معترضان در ونزوئلا به درگیری با نیروهای گارد ملی این کشور کشیده شد و یک کشته برجای گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری رویترز روز سه شنبه از کاراکاس گزارش داد: ‍ژنرال ˈپادرینو لوپزˈ رییس عملیات راهبردی نیروهای مسلح گفت که یک افسر درجه دار این نیرو بر اثر شلیک گلوله به سرش در شهر مرکزی ˈماراکیˈ ایالت ˈآراگواˈ کشته شده است.

لوپز با درخواست برای پایان اعتراضات در حساب کاربری خود در وب سایت توئیتر نوشت: او یکی دیگر از قربانیان خشونت های تروریستی بوده است. نیروهای مسلح ما معترضان مسالمت آمیز را سرکوب نمی کنند، بلکه از آنها حمایت می کنند.

فرماندار ایالت آرگو گفت: مقامات نزدیک جسد سروان کشته شده یک تاجر چینی را بازداشت کرده اند. از خانه این تبعه چینی مقداری تسلیحات کشف شده است.

این گزارش می افزاید: شهر غربی ˈتاچیراˈ ونزوئلا نیز به شدت درگیر خشونت ها بود، اما معترضان بار دیگر روز دوشنبه به خیابان ها برگشتند و در حالیکه نیروهای امنیتی روز گذشته این سنگرها را پاکسازی کرده بودند محل های تحصن خود را با بقایای خودروها سنگربندی کردند.

در شهر جنوبی ˈپوئرتو اوردزˈ ونزوئلا نیز پلیس ضدشورش با صدها تن از دانشجویان معترض درگیر شد و تظاهرکنندگان دست کم دو خودروی متعلق به دولت را به آتش کشیدند.

دیوان عالی ونزوئلا روز دوشنبه به شهرداران چهار شهری که درگیر اعتراضات بوده اند دستور داد سنگربندی های خیابانی و محل تحصن معترضان را پاکسازی کنند. این دیوان همچنین دستور مشابهی برای پاکسازی محل های تحصن در کاراکاس داد.

حزب مخالف اراده مردم به رهبری ˈلئوپولد لوپزˈ خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در کاراکاس یک ماه بعد از زندانی شدن لوپز در زندان شد.

بر اساس این گزارش رهبران احزاب و گروه های مختلف در مورد ادامه اعتراضات به شدت اختلاف نظر دارند.

سربازان نیروهای امنیتی در کاراکاس نیز میدان آلتامیرا را پاکسازی کردند، میدانی در شرق این شهر که از جمله محلات مرفه نشین به شمار می آید.

ˈلئوپولد لوپزˈ از مخالفان دولت ونزوئلا و ˈماریا کورینا ماچادوˈ یکی از نمایندگان مجلس این کشور از روز 23 ‍ژانویه (3 بهمن) خواستار برگزاری تظاهرات اعتراضی مسالمت آمیز به دلیل مشکلات اقتصادی ونزوئلا شدند، اما تظاهرات از روز ملی جوانان در ونزوئلا یعنی 12فوریه (23 بهمن) قدرت گرفت. لوپز روز 18 فوریه 2014 در یک اقدام نمادین در مقابل هزاران تن از حامیانش خود را به پلیس تسلیم کرد.

بر اثر این تظاهرات تاکنون 29 نفر کشته، 250 نفر زخمی و ده ها نفر بازداشت شده اند. نرخ بالای تورم، کمبود کالاهای اساسی، میزان فراوان جرم و جنایت از جمله دلایل اعتراض های مردمی عنوان شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین