کد خبر: ۲۳۶۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲

چه کسانی به کمپین "نه به یـارانه نقـدی" پیوستند؟/از علی مطهری تـا فرزاد حسنی

هنوز از یادها نرفته است که تنها پس از 3 ماه از روی کار آمدن دولت روحانی و در حالی که دولتی ها به قول 100 روزه خود نزدیک می شدند، حل مشکلات...
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش پارسینه، هنوز از یادها نرفته است که تنها پس از 3 ماه از روی کار آمدن دولت روحانی و در حالی که دولتی ها به قول 100 روزه خود نزدیک می شدند، حل مشکلات و معضلات اقتصادی همچنان به عنوان مهمترین مطالبه مردمی جزو رئوس برنامه‌های دولت قرار داشت و در این میان حذف یارانه بگیرهای ثروتمند  و یا پر در آمد از برنامه های اصلی  و مهم دولت روحانی به شمار می رفت که کاری بس دشوار است.

در همان روزها بود که در رسانه ها خبری در خصوص تشکیل کمپین نه به یارانه نقدی منتشر شد.

در آن روزها گفته شد، در این زمینه پیشنهاد دهنده نماد "کلید" به دولت روحانی با توجه به مشکلات متعددی که دولت برای اصلاح امور با آن دست به گریبان است، پیشنهاد جدیدی در زمینه دریافت یارانه‌ها با عنوان کمپین «نه به یارانه نقدی» مطرح کرده است.

مصطفی حسنی در این طرح که با استقبال در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده از هنرمندان، ورزشکاران و سایر افراد سرشناس درخواست کرده است در این زمینه با مردم سخن بگویند.

علی مطهری یکی از سیاسیونی بود که از این کمپین حمایت کرد. نماينده مردم تهران در مجلس حتی  راه‌اندازي کمپين «نه» به يارانه‌ نقدي را اقدامي ابتکاري و منطبق بر تعليمات اسلامي دانست.

علي مطهري در این خصوص گفت: راه‌اندازي کمپين «نه» به يارانه‌ نقدي ناشي از اصل اخوت و برادري اسلامي است.

اين عضو کميسيون فرهنگي خواستار کناره‌گيري داوطلبانه اغنيا از دريافت يارانه‌هاي نقدي شد و افزود: چه خوب است که اغنياي جامعه از روي ميل و اراده و رغبت به نفع فقرا از دريافت يارانه انصراف دهند.

نماينده مردم تهران در مجلس «نه» به يارانه‌ نقدي را کمکي موثر به اصلاح شيوه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها دانست و گفت: پيش از اصلاح و سامان دادن به شيوه اجراي هدفمندسازي از راه‌ قانون، بايد از مسير ايمان اسلامي موضوع را سر و سامان داد.وي با يادآوري اعلام انصرافش از دريافت يارانه‌ها، گفت: بنده چند ماه ابتداي اجراي قانون هدفمندسازي، يارانه‌ دريافت مي‌کردم ولي بعد احساس کردم نيازي به اين پول ندارم و بهتر است انصراف دهم، به همين دليل انصراف دادم.

بعد از آن ، محمدرضا خبار نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم نیز به این کمپین پیوست و با حمایت از «کمپین نه به یارانه» گفت: با انصراف داوطلبانه مردم از دریافت یارانه نیازی به اعمال قانون نخواهد بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یارانه طبق قانون مجلس شورای اسلامی تصویب شده و دولت موظف است آن را به افراد نیازمند بدهد ادامه داد: اینکه رییس جمهور انصراف از دریافت یارانه را به اختیار خود مردم گذاشته اقدام شایسته ای است.

وی احترام به مردمی که همیشه از انقلاب خود چه حین انقلاب و چه بعد از آن و حتی در زمان جنگ تحمیلی حمایت کرده‌اند و فشارهای اقتصادی فراوانی را تحمل کرده‌اند، را ضروری دانست و گفت: باید با مراجعه به مردم از آنها خواسته شود کسانی که نیازی به این میزان پول ندارند به طور داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

حالا هم خبر رسیده است که در ادامه این کمپین ، یک بازیگر سینما و تلویزیون با اعلام حمایت از کمپین «نه به یارانه» این حرکت را کمکی در جهت عملی شدن اقتصاد مقاومتی عنوان کرده است.

فرزاد حسنی در خصوص انصراف داوطلبانه افراد بی نیاز از دریافت یارانه با اشاره به عدم دریافت یارانه نقدی در روزهای ابتدایی انجام این طرح  گفته: صرفا به این جهت که احساس می کنم افراد نیازمندتری نسبت به من در جامعه وجود دارند که به دریافت این مبالغ از جانب دولت نیارمند هستند، به عنوان یک فرد از این جامعه وظیفه خود می دانم که با عدم دریافت یارانه شرایط فعلی را به سمت تئوری اقتصاد مقاومتی که از سوی نظام مطرح شده است سوق دهم.

وی با اشاره به اینکه به تازگی زندگی مشترکش را با آزاده نامداری از مجریان معروف تلویزیون آغاز کرده با بیان اینکه همسرش نیز از دریافت یارانه انصراف داده است، گفته: من و همسرم از ابتدا یارانه‌ای دریافت نکرده ایم و همچنان یارانه ای دریافت نخواهیم کرد تا به امید خدا این مبلغ در اختیار کسانی قرار گیرد که قشر ضعیف و کم درآمد‌تر جامعه را تشکیل می دهند.

فرزاد حسنی کمپین نه به یارانه را اقدام تاثیرگذاری قلمداد کرده و تصریح کرده: امیدوارم این اتفاق در جهت رسیدن و عملی شدن اقتصاد مقاومتی که از جانب دولت، قوه قضاییه و مقننه در حال اجراست، پیشبرد مثبتی داشته باشد و به انجام هر چه زودتر آن کمک کند.

همچنين بازیگر زن سینما و تلویزیون ضمن درخواست از افراد غنی برای انصراف یارانه نقدی، از مسئولان نیز درخواست کرد تا در شناسایی افراد دریافت کننده یارانه با دقت عمل کنند.

گوهر خیر اندیش  در خصوص کمپین «نه به یارانه نقدی»گفته: بنده از ابتداي اجرا طرح پرداخت یارانه نقدی از جانب دولت، با آن طرح مخالف بودم و در عوض خواستار کمک  به کشاورزان و بخش‌های تولیدی موجود در کشور که بخش تولیدات را به انجام می رسانند بودم تا روحیه تولید گری همچنان در جامعه پا بر جا باقی بماند.

وی با بیان اینکه از همان زمان نیز یارانه ای دریافت نکردم، گفته: بنده نیازی به این مبلغ ندارم و این مبلغ باید به دست افرادی که به آن نیازمند هستند برسد بنابراین در حال حاضر نیز به همان فکر معتقد هستم.

همچنين محمود پاك‌نيت هنرمند باسابقه کشورمان انصراف داوطلبانه ثروتمندان از یارانه نقدی را یک وظیفه ملی دانست و تقاضا کرد با کناره گیری از این مبلغ به حل مشکلات در جامعه کمک کنیم.

وي با مثبت ارزیابی کردن «کمپین نه به یارانه» و تاکید بر انصراف افراد غنی از دریافت یارانه نقدی گفته: از این کمپین حمایت می کنم. اگر افرادی هستند که احتیاجی به دریافت یارانه نقدی ندارند خوب است داوطلبانه از ادامه دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

وی با تاکید بر این که انصراف داوطلبانه از یارانه نقدی یک وظیفه ملی است افزوده: دریافت ماهانه این مبالغ برای افرادی که وضعیت بهتری نسبت به افراد دیگر در جامعه دارند، تاثیرگذاری مثبتی در زندگی آنها نخواهد داشت. اما زمانی که این حرکت در سطح وسیعی صورت پذیرد نمایانگر ضرب المثل "قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود" خواهد بود.

به این ترتیب بود که بازار پیوستن سیاسیون و هنرمندان سینما  به این کمپین داغ شده و باید منتظر ماند و دید تا انتشار فرم های خود احضاری که اعلام شده 20 فروردین منتشر می شود چه کسانی به این کمپین خواهند پیوست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین