کد خبر: ۲۳۶۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
۷۰ درصد مردم از توزیع سبدکالا راضی بودند

نوبخت خبر داد: ۲۰ فروردین؛ زمان ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه

مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در تبصره 21 قانون سال 93 منعکس شده که نخستین گام برای اجرای مرحله دوم ثبت‌نام است که از 20 فروردین آغاز می‌شود؛ همه مقدمات فراهم شده و شب گذشته نیز درباره مباحث هدفمندی جلسه داشتیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران پس از جلسه هیات دولت، گفت:‌آئین‌نامه های اجرایی بودجه سال 93 در دولت نهایی شد.

وی همچنین از تصویب سود بازرگانی و تعرفه های تجاری در جلسه امروز هیات دولت خبر داد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در روزهای آینده بخش زیادی از دیون دولت به پیمانکاران پرداخت می شود.

نوبخت با اشاره به نظر سنجی یک رسانه مکتوب درباره سبد کالا تصریح کرد: 70 درصد مردم از توزیع سبد کالا راضی بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به موضع دولت درباره رسانه های منتقد گفت: می بینید که دولت با رسانه های منتقد روند «مدارا» را در پیش گرفته است و در اختلافات سیاسی ورود نمی کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه فاز دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه ها از سال 93 اظهار داشت: ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه در مرحله دوم  از 20 فروردین 93 آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت 5 مرزبان ربوده شده ایرانی گفت: ای کاش می توانستم اقداماتی که در این‌باره انجام گرفته را تشریح کنم.

سخنگوی دولت نسبت به آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی ابراز امیدواری کرد.

مشروح نشست خبری سخنگوی دولت


محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز چهارشنبه پس از پایان آخرین جلسه هیأت دولت در سال 92 اظهار داشت: امروز در آخرین جلسه هیأت دولت در سال 92 مصوبات متعدد و تکمیلی وجود داشت و از 7 صبح این جلسه برای کارهایی که قرار است دستگاه‌های اجرایی از آغاز سال 93 به انجام برسانند، آغاز شد.

تصویب آئین نامه های اجرایی بودجه سال ۹۳

سخنگوی دولت نخستین مصوبه هیأت وزیران را در ارتباط با ضوابط اجرایی قانون بودجه 93 عنوان کرد و گفت: با ارائه زودهنگام و همکاری صمیمانه قوه مقننه با دولت در تصویب بودجه 93 این قانون برای اینکه قابلیت اجرا در سال93 را داشته باشد باید در چارچوب و بر اساس ضوابط اجرایی تحقق یابد و طبق قانون به تصویب هیأت وزیران برسد.

وی بر همین اساس تأکید کرد: امروز هیأت وزیران نسبت به تصویب ضوابط اجرایی سال 93 اقدام کرد؛ برخی از آئین‌نامه‌‌های اجرایی تبصره‌‌های مختلف قانون بودجه 93 باید به تصویب می‌رسید و این آئین‌نامه‌ها نیز امروز در هیأت وزیران به تصویب رسید.

سود بازرگانی و تعرفه های تجاری در سال آینده تصویب شد

نوبخت با بیان اینکه بخشی از مایحتاج مردم باید از خارج وارد یا بخشی از تولیدات ما صادر شود، افزود: مجموعه مقررات مربوط به سود بازرگانی و تعرفه‌های تجاری نیز به تصویب رسید تا در سال 93 در این خصوص خلاء قانونی نداشته باشیم و با شفافیت همه کارهای صادرات و واردات صورت بگیرد.

سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود به تکمیل اعتبارات طرح‌های عمرانی برای استان‌ها اشاره و تصریح کرد: هیأت وزیران این مصوبه را نیز امروز در جلسه دولت به تصویب رساند.

وی با بیان اینکه در حالی سال 92 به پایان می‌رسد که به رغم ناکافی بودن منابع درآمدی‌مان توانستیم نسبت به اولویت‌های قانون به همه پرداخت‌های حقوق کارکنان اقدام و بخشی که مربوط به مقدمات طرح‌های عمرانی نسبت به پیمانکاران بود مقدماتش فراهم شد و امروز این امکان برای معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور فراهم شد تا به نیابت از دولت نسبت به پرداخت بخش قابل توجهی از دیون پیمانکاران اقدام کند.

نوبخت یادآور شد: امیدوارم روند کاهنده نرخ تورم مثل 6 ماه گذشته در ماه‌های آینده نیز ادامه یابد و مردم بهبود وضعیت اقتصاد را مشاهده کرده و دولت موفق شود در سال 93 نسبت به تأمین حقوق شهروندی و آزادی‌های سیاسی و مدنی برای مردم در چارچوب قانون اساسی قرار گیرد.

۷۰ درصد مردم از توزیع سبد کالا رضای بودند

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بهترین تصمیم دولت را در سال 92 چه می‌دانید و اگر به عقب بازگردید آیا ارائه سبد کالا را به همین شکل انجام خواهید داد، گفت: بنده به یک نظرسنجی که روز گذشته در یکی از رسانه‌های نوشتاری منعکس شد، استناد می‌کنم مبنی بر اینکه با وجود نواقصی که در توزیع سبد کالا وجود داشت اما اکثریت مردم اظهار رضایت نسبت به توزیع آن داشتند و بیش از 70 درصد از انتخاب اقلام سبد نیز راضی بودند و تعدادی از افراد آن نظرسنجی معتقد بودند اگر به صورت نقدی باشد بهتر است.

وی مجموعه تصمیمات دولت و سیاست‌های پولی و مالی که منجر به کاهش نرخ تورم و بیکاری شد را یکی از مهمترین اقدامات دولت دانست و افزود: با توجه به نمونه‌گیری در زمستان مرکز آمار گزارشی از تقلیل نرخ بیکاری داشته البته بسیار کم است و رضایت دولت را جلب نمی‌کند اما از روند نزولی آن راضی هستیم و همچنین امیدواریم سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی نیز مورد رضایت مردم باشد.

 نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره سهمه‌بندی بنزین سفرهای نوروزی نیز خاطر نشان کرد: روند گذشته استفاده از سهمیه بنزین در حال استمرار است و بحث جدیدی به تصویب نرسید.

۲۰ فروردین؛ زمان ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه

وی در پاسخ به سؤالی درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز اظهار داشت: مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در تبصره 21 قانون سال 93 منعکس شده که نخستین گام برای اجرای مرحله دوم ثبت‌نام است که از 20 فروردین آغاز می‌شود؛ همه مقدمات فراهم شده و شب گذشته نیز درباره مباحث هدفمندی جلسه داشتیم.

وی اضافه کرد: در دو هفته اول که تعطیلات نوروزی در پیش است و از آغاز سال 93 مرحله دوم قانون هدفمندی کلید می‌خورد و اجرایی می‌شود.

دولت با رسانه های منتقد روند «مدارا» را در پیش گرفته است

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر برخورد دولت با منتقدان در رسانه‌ها نیز خاطر نشان کرد: اینکه دولت با منتقدان به چه شکلی برخورد کند، روند گذشته نشان از مدارا داشت؛ با توجه به اینکه کارهای زیادی باقی مانده هرگونه صرف انرژی به تنازعات و برخوردهای سیاسی باعث می‌شود این انرژی برای خدمت به مردم گرفته شود و دولت در این منازعات سیاسی وارد نشده و از همه رسانه‌ها انتظار دارد مراعات انصاف، عدالت و واقع‌بینی نسبت به شرایط ما را داشته باشند.

نوبخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها به چه کسانی تعلق خواهد گرفت، یادآور شد: در فرم‌‌هایی که در فضای مجازی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد از آنها اطلاعاتی را طلب می‌کند که وضعیت خود به عنوان سرپرست خانوار و افراد تحت تکلف را منعکس و میزان درآمد را مشخص می‌کند؛ با توجه به اینکه قانون می‌گوید به افراد نیازمند یارانه داده شود آنها اظهار می‌کنند که آیا نیازمندند یا خیر اما بند «و» تبصره 21 این حق را در اختیار دولت قرار داده که سطح درآمدی که افراد نیازمند هستند ضمن اینکه عدم ثبت‌‌نام به معنی این نیست که افراد ثبت‌نام نکرده مستغنی هستند بلکه ترجیح می‌دهند در حرکت ملی به خدمت‌گذارانشان در دولت کمک کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره 5 سرباز ربوده شده نیز یادآور شد: این 5 سرباز فرزندان ما هستند و وظیفه ملی همه مسئولان کشور است که در جهت آزادی آنها تلاش کنند و ای کاش امکان بود تا همه کارهایی که صورت می‌گیرد از این رسانه‌ جمعی بیان کنم. قطعا امیدوار باشید و با دعای خیر این فرزندان به جمع خانواده‌های خود باز خواهند گشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین