کد خبر: ۲۳۶۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰

دیدار دو جانبه ظریف و اشتون در وین برگزار شد

روسای هیات های ایران و 1+5 در ادامه دو روز مذاکره فشرده به صورت دو جانبه و برای دومین بار ظرف دیروز و امروز دیدار کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین در پایان مذاکرات سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاونان هیات ایران و 1+5 نشست دوجانبه محمد جواد ظریف و کاترین اشتون روسای این دو هیات برگزار شد.

اشتون و ظریف قرار است بعد از این نشست در نشست اختتامیه و جمع بندی مذاکرات دو روزه ایران و 1+5 حضور یابند.

ظریف همچنین در کنفرانس خبری نتایج مذاکرات دو روزه ایران و 1+5 در وین را اعلام خواهد کرد.

مذاکرات امروز صبح در وین به بررسی موضوع آب سنگین اراک اختصاص داشت.

ایران و 1+5 دیروز نیز در دو نوبت درباره رفع تحریم ها،همکاری هسته ای و ابعاد غنی سازی ایران تبادل نظر کرده بودند.

جلسه اختتامیه مذاکرات ایران و 1+5 در وین در مقر سازمان ملل در این شهر با حضور ظریف و اشتون برگزار خواهد شد و سپس عصر امروز نشست خبری طرفین برگزار می شود.

سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان دیروز در پایان روز اول مذاکرات در جمع خبرنگاران گفت:فضای مذاکرات خوب و جدی بود و بحث ها خیلی صریح و رک و در عین حال در فضای سالم مطرح شد.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص جمع بندی مذاکرات پیرامون رفع تحریم ها و نیز پیشنهادات طرف ایرانی درباره موضوع آب سنگین اراک گفت: قرار نبوده و نیست که در این دور و دور بعدی به جمع بندی برسیم.

وی تصریح کرد:قرار است طرفین دیدگاه های خود را مطرح کنند که به درک مشترک برسیم چه غنی سازی ، چه رفع تحریم ها و هر موضوع دیگری و در مورد اراک هم همین طور است.

عراقچی یادآور شد: در مورد اراک موضوع مذاکره ما این است که چگونه می شود نگرانی های مربوط به اشاعه را کاهش داد و به حداقل رساند.

بر اساس این گزارش مذاکرات ایران و 1+5 امروز به پایان خواهد رسید . سپس کاترین اشتون و محمد جواد ظریف ملاقات دو جانبه ای برای جمع بندی مباحث خواهند داشت و بعد از طهر امروز نیز در یک نشست مشترک جمع بندی مطالب را اطلاع رسانی می کنند.

مذاکرات دور آتی نیز 18 تا 20 فرودین و به احتمال قوی در وین برگزار خواهد شد .

معاون وزیر امور خارجه روز گذشته با معاون وزیر امور خارجه  روسیه و آمریکا نیز دیدارهای دوجانبه ای داشت و قرار است دیدارهای دو جانبه با دیگر اعضا در نشست های آینده صورت خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین