کد خبر: ۲۳۶۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸

محیط بان محکوم به قصاص، آزاد شد

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با گذشت اولیاء دم، در واپسین روزهای سال 1392، محیط بان کرامت برهانی که به قصاص نفس محکوم شده بود، از زندان آزاد می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست؛ سید محمد مجابی با بیان این مطلب گفت: متاسفانه در برخی موارد هنگامی که محیط بانان برای جلوگیری از تخلفات شکار و صید با شکارچیان مواجه می شوند، درگیری هایی صورت می گیرد که براثر این درگیری ها تاکنون تعدادی از محیط بانان این سازمان به شهادت رسیده یا دچار نقص عضو و مجروحیت های مختلف شده اند و از سوی دیگر در برخی موارد نیز هنگام درگیری، شکارچیان نیز دچارآسیب هایی می شوند .

او گفت: حدود 2 سال قبل یکی از محیط بانان این سازمان به نام کرامت برهانی در شهرستان خاتم در مرز استان فارس و یزد با شکارچیانی مواجه و منجر به درگیری می شود که در اثر این درگیری متاسفانه یکی از شکارچیان به نام مرحوم رحیم بیگی در اثر درگیری جان خود را از دست می دهد .

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس حکم دستگاه فضایی این محیط بان یزدی محکوم به قصاص می شود که خوشبختانه اولیاء مرحوم بیگی پس از پیگیری های مجدانه این سازمان و استان یزد، رضایت خود را اعلام می دارند و در آخرین روز سال 92 پس از 2 سال زندانی این محیط بان با موافقت اولیاء دم و رضایت آنان و دستگاه قضاییی از زندان آزاد می شود .

سید محمد مجابی در بخش دیگری از سخنانش ، از توجه و عنایت دولت یازدهم در تامین حق الکشف محیط بانان و جبران خسارت وارده به آنان و نیز پرداخت دیه به محیط بانان محکوم قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین