کد خبر: ۲۳۶۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹

سانسور اطلاعات هواپیمای ناپدید شده مالزی

با گذشت 13 روز از ناپدید شدن اسرارآمیز هواپیمای مسافری مالزی با 239 سرنشین، جهانیان همچنان با شگفتی در انتظار کشف راز این معمای عجیب هوایی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از خبرگزاری‌ها، تحقیقات نخستین نشان می‌دهد صحبت‌های خلبان ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی مالزی‌ایرلاینز تأیید کرده آخرین کسی که از هواپیمای در حال پرواز با برج مراقبت تماس گرفته و صدایش هم ضبط شده کمک‌خلبان بوده است.پلیس مالزی نیز اعلام کرده جست‌وجوها از خانه هر دو خلبان و کمک خلبان بی‌نتیجه بوده و مدارکی که ناپدید شدن هواپیمای مالزی را برفراز دریای چین روشن کند به دست نیامده است.

به گفته کارشناسان، نکته عجیب این است که در لحظات حساس ناپدید شدن هواپیما، هیچ‌یک از سرنشینان آن با تلفن‌های همراه خود وجود خطر را به اعضای خانواده‌شان اطلاع نداده‌اند و خلبان و کمک خلبان نیز هیچ سیگنالی درباره سقوط یا رویدادی ناگهانی به برج مراقبت نفرستاده‌اند.

احمد جوهری یحیی از شرکت هواپیمایی مالزی در این‌باره طی کنفرانس خبری اعلام کرد تحقیقات نشان می‌دهد کمک خلبان در آخرین تماس با برج مراقبت شب‌بخیر گفته و اعلام کرده همه چیز روبه‌راه است اما پس از آن، تماس‌ها به‌طور کلی قطع شده است.

یکی از مقام‌های پلیس مالزی نیز به خبرنگاران گفت: در حال حاضر تعداد هواپیماهای اضافه شده به کادر جست‌وجو به دو برابر رسیده و در حال حاضر ماهواره‌ها و رادارهای نظامی هم در دو مسیر و دالان متفاوت در حال جست‌وجو هستند، یکی از مسیرها در اقیانوس هند به سمت استرالیا و دیگری در مسیر جنوب و آسیای مرکزی است. در حال حاضر کشتی‌های نیروی دریایی امریکا هم جست‌و‌جوهای خود را از استرالیا تا قزاقستان ادامه می‌دهند و 7 ناوگان دریایی وجب‌به وجب منطقه را جست‌وجو می‌کنند.

ویلیام مارکس سخنگوی نیروی دریایی در این باره اعلام کرد رادارهای پیشرفته مجهز به سنسورهای الکترواپتیکال نیز تاکنون هیچ ردی از هواپیما و 239 سرنشین ‌آن نیافته‌اند و به‌طور کلی نیروهای 27 کشور سرگرم جست‌وجوی هواپیمای گمشده هستند.

اخبار منتشر شده حاکی است جمهوری‌های قرقیزستان و قزاقستان هم اعلام کرده‌اند هیچ نشانه‌ای از ورود یک جت مسافربری مالزی به حریم هوایی‌شان نداشته‌اند. برخی از مقام‌های مالزی گفته بودند احتمال دارد هواپیمای مسافربری گمشده مالزی در آسمان به سمت شمال قزاقستان منحرف شده باشد، اما مقام‌های این کشور ورود این هواپیما را به حریم هوایی‌شان تأیید نکرده‌اند.

اغلب مسافران هواپیمای گمشده چینی بوده و خانواده‌های آنها از کم‌کاری مقام‌های مالزی و مسئولان خطوط هوایی کشور گله می‌کنند.پدر یکی از مسافران چینی هواپیما به خبرنگاران گفته پس از گذشت 13 روز از این حادثه مقام‌های مالزی اعلام کرده‌اند هواپیما در آسمان تغییر مسیر داده‌است در صورتی که آنها از روز اول این حقیقت را می‌دانستند ولی پنهان‌کاری می‌کردند.

گزارش‌ها حاکی است، هوانگ هویکانگ سفیر چین در مالزی گفته تحقیقات جنایی در مورد ناپدید شدن هواپیمای بویینگ جریان دارد و آنچه به دست آمده فعلاً صلاح نیست فاش شود.

در عین حال بستگان برخی مسافران هواپیما نیز به‌دلیل دسترسی نداشتن به اطلاعات کافی تهدید کرده‌اند دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین