کد خبر: ۲۳۶۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۵

کاهش عوارض ورود به جزیره قشم

عوارض ورود به جزیره قشم در ایام نوروز 93 به 600 هزار ریال کاهش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، عوارض ورود به جزیره قشم اوایل هفته جاری در نشست هیات مدیره سازمان منطقه آزاد یک میلیون ریال تصویب شده بود.

براساس این گزارش این تعرفه با تدبیر اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهوری و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد کشور، این رقم به 480 هزار ریال بابت ورود و 120 هزار ریال برای هزینه حمل خودرو به هنگام خروج و در مجموع به 600 هزار ریال کاهش یافت.

هر خودرو سواری اعم از میهمانان و بومیان به هنگام خروج از قشم باید 120 هزار ریال بابت حمل خودرو توسط شناورهای ویژه لندینگ کرافت (شناور خشکی ، دریا) پرداخت کند.

همچنین دارندگان کارت شهروندی، بومیان و افراد دارای کارت ملی صادره قشم با استفاده از تخفیف 50 درصد سهم 300 هزار ریالی سازمان منطقه آزاد قشم، تنها با پرداخت 330 هزار ریال شامل عوارض، کرایه حمل خودرو، بیمه و ... می توانند وارد جزیره قشم شوند.

هزینه ورود و خروج خودرو مسافران نوروزی به جزیره قشم 600 هزار ریال و هزینه ورود و خروج بومیان و دارندگان کارت شهروندی 450 هزار ریال است.

در نرخنامه تصویبی ستاد هماهنگی خدمات سفر قشم، هزینه های ورود و خروج انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین به شرح زیر اعلام شده است:

وانت بار یک میلیون و 715 هزار ریال، اتوبوس دو میلیون و 700 هزار ریال، کامیون 10 چرخ دو میلیون و 420 هزار ریال، تریلر دو میلیون و 610 هزار ریال ، خاور و کامیون یک میلیون و 775 هزار ریال و مینی بوس یک میلیون و 865 هزار ریال است.

با تدابیر ستاد هماهنگی خدمات سفر قشم، هم اینک تردد خودرویی به این جزیره در جنوب ایران از طریق بندرپل (سرزمین اصلی)به بندر لافت (جزیره قشم)به صورت شبانه روز و به گونه ای روان در حال انجام است.

عوارض خودرو به جزیره قشم که پیش از این افزایش یافته بود مورد اعتراض جاسم جادری استاندار هرمزگان قرار گرفت و دلیل آن در پیش بودن ایام نوروز و لزوم ایجاد تسهیلات برای مسافران در این ایام بیان شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین