کد خبر: ۲۳۶۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

پیام نوروزی وزیر نیرو: تامین آب و برق پایدار همه روستاها و شهرها اولویت کاری ما است

وزیر نیرو با تشریح مهمترین ماموریت‌های صنایع آب و برق در سال 93 اعلام کرد: اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اجرای سیاست‌های اصل 44، پیاده‌سازی و اجرای سند چشم‌انداز و برنامه‌های راهبردی وزارت نیرو در دستور کار قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در پیام نوروزی خود در تشریح مهمترین ماموریت‌ها و برنامه‌های راهبردی وزارت نیرو در سال 93، گفت: پیشتازی، تحول‌آفرینی، بهبود روش‌ها، روزآمدی، ارتقای دانش و مهارت و افزایش بهره‌وری به‌عنوان نقطه کانونی سند چشم‌انداز و برنامه‌های راهبردی وزارت نیرو در سال جدید خواهد بود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: برای ارتقای موقعیت و جایگاه صنعت آب و برق، انجام ماموریت‌ها به‌ویژه تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، پیاده‌سازی و اجرای سند چشم‌انداز و برنامه‌های راهبردی وزارت نیرو ضروری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال 93 تامین مطمئن و پایدار برق و آب شرب تمام شهرها و روستاها در دستور کار قرار دارد نسبت به افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در شرکت‌های آب، برق و آبفا تاکید کرد.

چیت چیان هفته جاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای امضای قرارداد ساخت 30 هزار مگاوات نیروگاه جدید با مشارکت بخش خصوصی در سال 93، گفته است: با موافقت وزارت صنعت و وزارت نیرو ذخیره عملیاتی تامین برق صنایع برای تابستان سال آینده را ابلاغ کرده است.

او گفت: به منظور کاهش پیک مصرف برق تابستان سال آینده مقرر شده است که صنایع تا 3 هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کند که این موضوع موجب می شود خاموشی های برقی برای تابستان سال آینده به حداقل کاهش یابد.

به گزارش مهر، وزیر نیرو همچنین از دریافت مجوزی از مجلس به منظور انعقاد قراردادهای بیع متقابل به صورت BOO و BOT خبر داده است: بر این اساس پیش بینی می‌شود سال آینده حدود 10 میلیارد دلار قرارداد جدید آبی با مشارکت بخش خصوصی امضا شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین