کد خبر: ۲۳۶۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳

هشدارهای ایمنی برای ترک خانه در نوروز

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توصیه‌ها و هشدارهایی را برای ترک منزل در ایام نوروز به شهروندان ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس محمود قدیری با بیان اینکه شهروندان قبل از ترک منزل باید وسایل غیرضروری الکتریکی خود را خاموش و در صورت امکان جریان برق آن‌ها را از ناحیه فیوز مینیاتوری قطع کنند، گفت: باید کلیه وسایل گرمازا اعم از گازسوز و یا نفت‌سوز را خاموش کرده و شیر اصلی گاز را از ناحیه بعد از کنتور یا سیلندر گاز کاملا بسته شود.

وی با تاکید براینکه باید از بسته بودن شیرهای آب گرم و سرد منزل در زمان ترک آن کاملا مطمئن شده و سپس محل را ترک کرد، افزود: در صورت وجود نشتی در شبکه آب‌رسانی گرم و سرد منزل قبل از ترک منزل نسبت به رفع آن توسط متخصصین اهل فن اقدام شود.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند که قبل از ترک منزل از بسته بودن درها و پنجره‌های خانه اطمینان کامل حاصل کرده و کلید خانه را به سرایدار و یا شخص قابل اطمینان خود بسپارند تا در هنگام وقوع حادثه احتمالی بتوان از آن استفاده کرد.

به گفته قدیری باید توجه داشت که از قرار دادن هر گونه وسیله اضافی یا اثاثیه منزل در بالکن منزل خودداری شود چرا که در اثر وزش باد، احتمال سقوط اجسام بر روی عابران یا افراد متحمل و در صورت افتادن مواد آتش‌زن نیز امکان آتش‌سوزی میسر است.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه باید از نگهداری ظروف و مواد قابل اشتعال یا کپسول گاز اضافی در محیط خانه جدا خودداری شود، گفت: این گونه وسایل را باید در خارج از محیط منزل و در مکانی مناسب قرار داد.

به گزارش ایسنا، قدیری با اشاره به ضرورت نگهداری اسناد و مدارک مهم و اساسی و لوازم با ارزش در محلی امن و مناسب نظیر گاو صندوق منزل و ... تصریح کرد: شهروندان در صورت امکان زمان ترک منزل خود را به کلانتری محل اطلاع دهند تا ایمنی محل توسط نیروهای انتظامی تامین شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین