کد خبر: ۲۳۶۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
در پیامی به مناسبت نوروز

ویلیام هیگ: انگلیس به توسعه روابط با ایران پایبند است

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی ویدیویی به مناسبت نوروز و فرارسیدن سال نوی خورشیدی، بر پایبندی کشورش برای توسعه روابط با ایران تأکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از وزارت خراجه انگلیس، هیگ در این پیام گفت: می خواهم از فرصت استفاده کنم و برای تمام کسانی که در سراسر دنیا امروز را جشن می گیرند، نوروزی شاد آرزو کنم.

وی افزود: امروز مردم کشورهای متعددی در سراسر دنیا به همراه اقوام و جوامع مختلف از جمله در انگلیس در کنار عزیزان شان آغاز بهار و سال نو را جشن می گیرند.

وی اظهارداشت: نوروز سرآغاز فصلی جدید و زمانی برای برقراری هماهنگی و توازن است. نوروز فرصتی است برای نظر کردن به پشت سر، به سالی که گذشت و همچنین زمانی برای نگاه کردن به آینده و به سال پیش رو.

ˈبه این ترتیب، هر جا و در هر حال که سال نو را جشن می گیرید، برای شما در سال نو آرزوی سلامتی و شادکامی دارم.ˈ

وزیر خرج انگلیس در ادامه پیام خود گفت: نوروز همچنین فرصتی است برای شروع دوباره. به همین خاطر مایلم به مردم ایران بگویم انگلیس در سال جدید به بهبود روابط با ایران امیدوار است.

هیگ افزود: دولت های دو کشور در چند ماه گذشته در این زمینه مشغول فعالیت بوده اند. دیپلمات های دو کشور اکنون پس از وقفه ای دو ساله به کشور مقابل سفر می کنند.

ˈما در حال آغاز کردن روابط جدیدی هستیم و درباره مسائلی که برای هر دو کشور اهمیت دارند با یکدیگر گفت و گو می کنیم.ˈ

وی در عین حال اظهارداشت: البته این بدان معنا نیست که تمام اختلاف های ما حل شده است. هنوز مسائل جدی و مهمی باقی مانده که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد. اما من معتقدم که گفت و گوی سازنده و همکاری های توسعه یافته بین ایران و انگلیس یه سود همه ما است.

ˈبه همین دلیل، ما طی ماه های آتی به فعالیت های خود ادامه خواهیم داد تا روابط را به شیوه ای بهبود ببخشیم که به سود قطعی مردم هر دو کشور باشد. نوروزتان پیروزˈ
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین