کد خبر: ۲۳۶۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۹

اروپا نشست با روسیه را لغو کرد

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در چارچوب افزایش فشارهای غرب بر مسکو از لغو اجلاس اتحادیه اروپا و روسیه که قرار است در ماه ژوئن در سوچی روسیه برگزار شود، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولاند هنگام ورودش به بروکسل برای شرکت در اجلاس سران اروپایی گفت:«تعلیق روابط سیاسی بین دو طرف وجود دارد و در چنین شرایطی نشست اتحادیه اروپا-روسیه نمیتواند برگزار شود. »

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، سران اتحادیه اروپا قرار است در نشست بروکسل به ویژه بحران ایجاد شده در پی درخواست کریمه برای پیوستن به روسیه را بررسی کنند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز روز پنجشنبه اعلام کرد در پی تصمیم روسیه برای ضمیمه کردن شبه‌جزیره کریمه اوکراین، اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری علیه مسکو اعمال خواهد کرد و تا زمانیکه اوضاع سیاسی تغییر کند، همه نشست‌های گروه هشت (G-8) را به حال تعلیق در خواهد آورد.

صدراعظم آلمان گفت اتحادیه اروپا مسدود شدن حساب‌های بانکی و ممنوعیت مسافرت افرادی را که با این بحران در ارتباط بوده‌اند، گسترش خواهد داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مسکو نیز بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در دیدار با دلادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه از نگرانی شدید خود در این خصوص خبرداد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین