کد خبر: ۲۳۶۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶

سازگار‌ترین غذای بدن انسان را در این خوراکی بیابید

لبنیات سازگار‌ترین و بهترین غذای انسان در برابر هر بیماری است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد بهرامی متخصص تغذیه گفت: مراکز تحریک اشت‌ها هسته‌های کوچکی هستند که در کف مغز یعنی هیپوتالاموس قرار گرفته‌اند و در اثر تحریکات الکتریکی با روحی موقتاً از کار می‌افتند و در این حالت انسان با وجود احتیاج به تغذیه اشت‌هایش به طور کلی از بین می‌رود و دچار بیماری می‌شود.

وی افزود: معمولاً بی‌اشتهایی با بروز بیماری برای کودکان و یا حتی بزرگسالان نیز رخ می‌دهد. بیماری‌هایی نظیر تب، کم خونی، مسمومیت، خستگی زیاد، حرارت و گرما ‌زدگی و سنگینی معده از جمله بیماری‌هایی هستند که بی‌اشتهایی را برای افراد رقم می‌زنند.

دکتر بهرامی درخصوص اینکه چه کنیم تا همیشه اشت‌ها داشته باشیم اذعان داشت: لبنیات یکی از سازگار‌ترین و بهترین غذای انسان است به شرطی که به طریق مناسب از آن‌ها استفاده شود همچنین ماست سفید بهترین مادهٔ لبنی برای بی‌اشتهایی است و باید سعی شود برنامهٔ غذایی هفتگی تقریباً متنوع باشد و یکنواخت نباشد زیرا یکنواخت بودن غذا، اشتهای افراد را کم می‌کند.

وی در رابطه با درمان این بی‌اشتهایی‌ها اظهار داشت: مغز بادام هندی، گشنیز، سالاد، ترشی، آناناس، دوغ از جمله غذا‌ها و خوراکی‌های اشتهاآ‌ور است که ما به همهٔ افراد این خوراکی‌ را توصیه می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین