کد خبر: ۲۳۷۴۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲

کری به امید گفت‌وگو با لاوروف راهی پاریس شد

جان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در راه بازگشت به واشنگتن از ریاض پایتخت عربستان سعودی، ناگهان تصمیم به تغییر مسیر به سمت پاریس گرفت تا با ˈسرگئی لاوروفˈ همتای روس خود در مورد بحران اوکراین گفت و گو کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فرانسه از شانون (ایرلند)،هواپیمای حامل کری قرار بود در راه واشنگتن برای سوخت گیری در ایرلند توقف داشته باشد، اما وی در میانه پرواز تصمیم گرفت روانه پاریس شود.

ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه روز گذشته (جمعه) با ˈباراک اوباماˈ همتای آمریکایی خود تماس گرفت تا به وی بگوید که به بحث در مورد پیشنهاد واشنگتن برای حل مناقشه اوکراین علاقمند است. 

اوباما نیز به کری اطلاع داد که در سریع ترین زمان ممکن با لاوروف دیدار و گفت و گو کند. 

در همین حال، ˈجن ساکیˈ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالی که وزیر خارجه این کشور را در سفر به پاریس همراهی می کند، از نشست کری با لاوروف خبر داد و گفت: وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با ˈمارتین ایندیکˈ سفیر سابق واشنگتن در اسراییل و تیم مذاکراتی وی در بیت المقدس و رام الله در تماس خواهد بود تا در صورت نیاز از پاریس به منطقه بازگردد.

براساس این گزارش، لاوروف و کری ساعاتی پیش در یک تماس تلفنی در مورد اوکراین و زمان بندی تماس های بیشتر بین طرفین گفت و گو کردند.

لاوروف امروز (شنبه) گفت که روسیه قصد ندارد به نیروهای مسلح خود فرمان عبور از مرز اوکراین دهد. وی همچنین بر کم شدن اختلافات بین مسکو و غرب تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه روسیه به تلویزیون دولتی این کشور گفت: تماس های اخیر نشان از طرح یک ابتکارعمل مشترک دارد که می توان آن را به همتایان خود در اوکراین ارائه داد. 

جان کری همچنین قرار است روز سه شنبه در جلسات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل شرکت کند و سپس برای اولین بار در کسوت وزیر امور خارجه آمریکا از دو کشور الجزایر و مغرب در شمال آفریقا دیدن کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین