کد خبر: ۲۳۷۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
۱۴ فروردین در وین انجام می‌شود؛

برگزاری مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+5

سومین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+5 در وین برای رسیدن به توافق بر سر راه حل جامع حل و فصل مساله هسته‌ای ایران ۱۹ و ۲۹ فروردین در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود .
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: همچنین قرار است روز ۱۸ فروردین اشتون و ظریف در یک ضیافت شام درباره آخرین تحولات و جمع بندی نظرات دو طرف با یکدیگر دیدار کنند.

هیات مذاکره کننده هسته‌ای ایران صبح روز ۱۸ فروردین راهی وین پایتخت اتریش می‌شود.

هم‌چنین هیات‌های کارشناسی ایران و ۱+5 قرار است روز ۱۴ فروردین در وین درباره جزییات راه حل جامع با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند. نتایج این گفت‌وگوها به اطلاع مقامات عالیرتبه پایتخت می‌رسد تا پس از بررسی در مذاکرات فروردین‌ماه که با حضور معاونان وزیران خارجه ۱+5 و با حضور ظریف و اشتون برگزار می‌شود، درباره آن بحث شود.

ایران و ۱+5 تاکنون درباره راه‌حل جامع در چارچوب توافق ژنو در چند دور گفت‌وگوهایی کرده‌اند اما هنوز دو طرف وارد مرحله تنظیم و تدوین متن توافق نهایی نشده‌اند.

دو طرف انتظار دارند بتوانند این دور از مذاکرات وین(فروردین)بر سر جزییات به به درک و تفاهم مشترک برسند.

آخرین دور از مذاکرات ایران۱+۵ در روزه‌های پایانی سال ۱۳۹۲ -27 تا ۲۸-اسفند در وین برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ دو طرف در این دور از مذاکرات بر سر موضوعات غنی‌سازی راکتور اراک و همکاری‌های هسته‌ای و نیز لغو تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران گفت‌و گو کردند با این حال همچنان بحث‌ها بر سر این موضوعات و تلاش برای رسیدن به درک مشترک از دیدگاه‌ها و مواضع دو طرف ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین