کد خبر: ۲۳۸۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
دستور کار کمیسیون‌های تخصصی در اولین هفته کاری سال 93؛

فانی، فرجی‌دانا، آخوندی، پورمحمدی و خلیلیان در مجلس

وزرای آموزش و پرورش، علوم، راه و شهرسازی، دادگستری و کشاورزی هفته جاری جهت انجام دیدار نوروزی و پاسخگویی به سوالات نمایندگان در اولین هفته کاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس در سال 93 حضور پیدا خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیسیون‌های تخصصی مجلس هفته جاری اولین جلسات سال 93 را برگزار می‌کنند.

بررسی موضوع اقتصاد مقاومتی در کمیسیون ویژه

کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی به بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد ماده هفت طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان در برخی از شوراهای عالی، مجامع و ... می‌پردازد.

بررسی طرح استفساریه ماده 76 قانون آیین‌نامه داخلی و اصلاح برخی از مواد آیین‌نامه داخلی نیز در دستور کار هفته جاری این کمیسیون قرار گرفته است.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی نیز به بحث و بررسی پیرامون اقتصاد مقاومتی با حضور کارشناسان مربوطه می‌پردازد.

کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را در دستور کار دارد.

وزرای آموزش و پرورش و علوم در کمیسیون آموزش

وزرای علوم و آموزش و پرورش هفته جاری به کمیسیون‌آموزش، تحقیقات و فناوری جهت بررسی برنامه‌های آتی این دو وزارتخانه و دیدار نوروزی می‌روند. همچنین رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رییس دانشگاه پیام نور نیز جهت ارائه برنامه‌های این دو دانشگاه در سال جاری به این کمیسیون خواهد رفت.

برگزاری جلسه کارگروه‌های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی نیز از دیگر موارد کاری کمیسیون آموزش به شمار می‌آید.

بررسی طرح تعیین تکلیف دوره‌های آموزشی تربیت بهورز وزارت بهداشت در کمیسیون اجتماعی

کمیسیون اجتماعی نیز هفته جاری بررسی لایحه یک فوریتی تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور را در دستور کار دارد.

بررسی طرح تعیین تکلیف دوره‌های آموزشی تربیت بهورز وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و همچنین بررسی لایحه اساسنامه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی نیز از دیگر موارد کاری این کمیسیون به شمار می‌آید.

بررسی طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی در کمیسیون اقتصادی

کمیسیون اقتصادی مجلس هفته جاری ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

بحث و بررسی در مورد اقتصاد مقاومتی و بررسی راهکارهای لازم در این خصوص نیز از دیگر موارد کاری کمیسیون به شمار می‌آید.

رسیدگی به طرح یک فوریتی تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی و بررسی لایحه منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه نیز در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

بررسی طرح تقویت و توسعه سازمان بسیج رسانه در کمیسیون امنیت

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هفته جاری راهکارهای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و پیگیری راهبردهای اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بررسی لایحه منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه در دستور کار کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت قرار گرفته است.

کارگروه بسیج کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز به بررسی طرح تقویت و توسعه سازمان بسیج رسانه می‌پردازد.

بررسی قانون هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون انرژی

کمیسیون انرژی هفته جاری رسیدگی به لایحه یک شوری اساسنامه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) با حضور کارشناسان وزارت نیرو، مرکز پژوهش‌ها، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور را در دستور کار دارد.

ادامه بررسی قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز از دیگر موارد کاری کمیسیون انرژی است.

کمیسیون انرژی همچنین در هفته جاری به بررسی قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی با حضور مسئولان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، مرکز پژوهش‌ها، سازمان ملی استاندارد و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور می‌پردازد.

رسیدگی به گزارش تفریغ بودجه 91 در کمیسیون برنامه

کمیسیون برنامه و بودجه هفته جاری ایرادات شورای نگهبان در موردطرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

رسیدگی به کلیات طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه نیز در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته است.

جمع‌بندی نهایی گزارش تفریغ بودجه سال 90 و بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه رسیدگی به گزارش تفریغ بودجه سال 91 از دیگر موارد کاری کمیسیون به شمار می‌آید.

کمیسیون برنامه همچنین در هفته جاری کلیات طرح اصلاح قانون محاسبات عمومی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کارگروه اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه نیز رسیدگی به طرح استفساریه ماده 45 بند«ب» ماده 65 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و بررسی طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی را در دستور کار دارد.

کارگروه اجتماعی کمیسیون اقتصادی نیز طرح تامین نیروی انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و آموزشگاه‌های زیرمجموعه آن را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

جلسه مشترک با وزیر کار و اعضای کمیسیون بهداشت

کمیسیون بهداشت و درمان هفته جاری به بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رسیدگی طرح الحاق یک بند به ماده 2 قانون تشکیل شورای عالی اشتغال می‌پردازد.

بررسی طرح اصلاح قانون واگذاری واحدهای غیربهداشتی و درمانی بهکده رضوی به کمیته امداد امام خمینی و انتزاع آن سازمان مبارزه با جذام در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار گرفته است.

همچنین هفته جاری نشست مشترک کمیسیون بهداشت و درمان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش در محل وزارتخانه برگزار می‌شود.

بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در کمیسیون شوراها

کمیسیون شوراها طرح اصلاح بند «د» ماده 65 قانون برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران بررسی می‌کند.

طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی و طرح الحاق یک بند به ماده 2 قانون تشکیل شورای عالی اشتغال نیز در دستور کار کمیسیون شوراها قرار گرفته است.

بررسی ابعاد اقتصاد مقاومتی از دیگر موارد کاری کمیسیون شوراها است.

کارگروه کمیسیون شوراها نیز طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه مجلس و افزایش تعداد نمایندگان آنها را در دستور کار دارد.

بررسی گزارش مسئولان شرکت ملی پتروشیمی در مورد وضعیت صنعت پتروشیمی در کمیسیون صنعت

کمیسیون صنایع نیز هفته جاری به بحث و بررسی پیرامون تحقق راهکارهای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی می‌پردازد.

استماع گزارش مسئولان شرکت ملی پتروشیمی در مورد وضعیت صنعت پتروشیمی کشور و ارائه برنامه‌ها از دیگر موارد کاری کمیسیون صنایع و معادن به شمار می‌آید.

وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران

کمیسیون عمران هفته جاری ضمن بررسی عملکرد این کمیسیون، پیشنهادات نمایندگان عضو کمیسیون در سال 93 را مورد بررسی قرار می‌دهد.

استماع گزارش مسئولان دستگاه‌های اجرایی از روند عملکرد کاری حوزه‌های حمل و نقل (جاده‌ای ریلی هوایی دریایی) و پلیس راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز از دیگر موارد کاری کمیسیون عمران به شمار می‌آید.

وزیر راه و شهرسازی نیز جهت پاسخگویی به سوالات شش نماینده مجلس شامل آقایی نماینده سلماس، حسینی صدر نماینده خوی، کوچکی‌نژاد نماینده رشت، بشیری نماینده پاکدشت، کریمیان نماینده مریوان و آقامحمدی نماینده خرم‌آباد به کمیسیون عمران می‌رود.

رییس سازمان میراث فرهنگی در کمیسیون فرهنگی

کمیسیون فرهنگی هفته جاری ضمن مروری بر عملکرد این کمیسیون در سال گذشته، به بررسی برنامه‌هایش در سال جاری می‌پردازد.

معارفه و ارائه برنامه‌های سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز از دیگر موارد کاری کمیسیون فرهنگی به شمار می‌آید.

وزیر دادگستری در کمیسیون حقوقی

کمیسیون قضایی و حقوقی هفته جاری به بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی می‌پردازد.

رسیدگی به لایحه جرم سیاسی نیز در دستور کار کمیسیون حقوقی قرار گرفته است.

پورمحمدی وزیر دادگستری نیز جهت پاسخ به سوالات افضلی‌فرد نماینده اردبیل و نجفی‌نژاد نماینده بابلسر به این کمیسیون می‌رود.

کارگروه حقوق خصوصی کمیسیون حقوقی بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را در دستور کار دارد.

رسیدگی به لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین از دستور کار کارگروه حقوق جزای کمیسیون قرار گرفته است.

کارگروه حقوق عمومی کمیسیون حقوقی نیز به بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری) می‌پردازد.

وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز هفته جاری ضمن بررسی عملکرد کمیسیون در سال گذشته به بحث و بررسی پیرامون برنامه‌های آتی این کمیسیون می‌پردازد.

خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی نیز هفته جاری جهت پاسخگویی به سوال 9 نماینده مجلس شامل حسن‌نژاد نماینده مرند، موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، حسینی صدر نماینده خوی، دامادی نماینده ساری، جعفری نماینده خلخال، مددی نماینده میانه، بهمنی نماینده سراب، موسوی نماینده اهواز و ایرانپور نماینده مبارکه به کمیسیون کشاورزی می‌رود.

سه هیات تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت، عملکرد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و عملکرد سازمان چای نیز هفته جاری جلساتی را برگزار خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین