کد خبر: ۲۳۸۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶

قالیباف: خط 3 مترو تهران پاییز 93 تکمیل می شود

شهردار تهران با ارایه گزارشی از اولویت های کاری شهرداری در سال 93 اعلام کرد: خط 3 مترو تا پاییز امسال بطور کامل به بهره برداری می رسد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات راهبردی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف افزود: تا پایان فروردین ماه 15کیلومتر از خط 3مترو تهران از مسیر آزادگان تا مصلی افتتاح می شود.

شهردار تهران افزود: خط سه مترو تهران از مصلی تا شهرک شهید محلاتی، قائم و نیاوران نیز در پاییز سال 93 افتتاح می شود.

قالیباف وعده داد: ظرفیت خطوط مترو تهران ظرف پنج سال آینده به دو برابر گذشته افزایش می یابد و ظرفیت جابجایی مسافر نیز سه برابر می شود.

شهردار تهران تاکیدکرد: در برنامه پنج ساله آینده نیز جابجایی مسافر از سه به 9 میلیون نفر در روز افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اخیرا در مباحث فرهنگی مطالبی را فرمودند ولی توجه و تذکرات ایشان چندین سال است که موضوعات فرهنگی را در اولویت قرار داده که مورد غفلت واقع شده است.

شهردار تهران در باره آلودگی هوای پایتخت نیز گفت: بیان اینکه شهرداری تهران هیچ مسوولیتی در قبال آلودگی هوا ندارد ،حرف درستی نیست بلکه دولت، شهرداری و مردم با هم باید این موضوع را حل و فصل کنند اما محوریت کار بر عهده دولت است.

وی گفت: در شهرداری تهران دنبال آن نیستیم که کار و مسوولیت جدیدی را بپذیریم ولی آمادگی داریم تا کارهای بر زمین مانده را برداریم و کمک کنیم بخصوص آلودگی هوا که با سلامت و حال شهروندان سر و کار دارد.

وی تاکید کرد: اگر دولت موضوع حل آلودگی هوا را به شهرداری واگذار کند با توجه به اینکه دولت در شرایط خاصی قرار دارد مشکل آلودگی هوا را با همکاری فیمابین حل خواهیم کرد.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای حل معضل آلودگی هوا به منابع مالی دولتی نیز نیاز داریم، گفت: ما قبل از اینکه به پول نیازمند باشیم به مدیریت و اصلاح ساختار و سپس به پشتیبانی مالی نیازمندیم که دو مورد اول مهمتر از موضوعات دیگر است.

وی معضل آلودگی هوا را قابل حل دانست و گفت: می توان در یک برنامه چهار تا پنج سال تعداد روزهای سالم را به دو برابر در سال افزایش داد و این کار دست یافتنی است و برنامه مشخصی را برای آن آماده کرده ایم.

قالیباف افزود:در برنامه دوم پنج ساله شهرداری تهران تاکید بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر است اما این به این معنا نیست که حوزه های عمرانی و عملیاتی شهر فراموش شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: شهر نیازمند تمامی ابعاد در حوزه های مختلف خدماتی، عمرانی، حمل و نقل و فرهنگی و اجتماعی است و باید با شتاب بیشتری در این زمینه ها حرکت کرد.

وی با اشاره به جهت گیری شهرداری در مسایل فرهنگی و اجتماعی شهر گفت: باید به کالبد و روح و روان شهر که تبلور آن در شهروندان است ، توجه شود.

وی توجه به فرهنگ دینی و سنت های جامعه را از اولویت های شهرداری تهران برشمرد و افزود: برنامه های بسیار دقیق و خوبی را در دست اجرا داریم که سال جدید به اجرا درمی آید. وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی احتیاج به بودجه های ملی دارد، گفت: در شهر تهران نیز توسعه حمل و نقل عمومی می تواند نقش عمده ای را در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین