کد خبر: ۲۳۸۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

اولین جایزه جهانی سینمای ایران در سال جدید به «ماهی و گربه» رسید

فیلم سینمایی «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی اولین جوایز بین‌المللی سال 1393 را با حضور در جشنواره فرایبورگ برای سینمای ایران به ارمغان آورد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم سینمایی «ماهی و گربه» در جشنواره فیلم فرایبورگ سوییس موفق به دریافت دو جایزه بهترین فیلم از نگاه منتقدان و بهترین فیلم داوران جوان جشنواره شد. به این ترتیب این فیلم که یکی از محصولات «ایران نوین فیلم» است، توانست اولین جوایز بین‌المللی سینمای ایران در سال جدید را به نام خود ثبت کند.

جشنواره فرایبورگ سوییس از 9 تا 16 فروردین ماه برگزار شد و شهرام مکری که به همراه نسیم احمدپور دراماتورژ فیلم در این جشنواره حضور داشت درباره مبحث «برداشت فرمی از حادثه‌ای واقعی» به سخنرانی پرداخت.

«ماهی و گربه» با دریافت این جوایز در جشنواره فرایبورگ، تعداد جوایز بین‌المللی خود را به هفت جایزه افزایش داد. این فیلم تا کنون در 15 جشنواره بین‌المللی حضور داشته و گفته می‌شود، موفق‌ترین فیلم ایرانی عرصه بین‌الملل در سال 92 است.

فیلم «ماهی و گربه» تنها در طول یک ماه گذشته در جشنواره‌های مختلف کشورهایی نظیر آمریکا، لیتوانی و سوییس به نمایش درآمد که در این میان تنها جشنواره فرایبورگ سوییس به طور رقابتی برگزار می‌شد که بخشی از جوایز آن هم به «ماهی و گربه» تعلق گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین