کد خبر: ۲۳۸۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

پاسخ سازمان هدفمندی به ابهامات مردم/ اختلال در سایت رفاهی نخواهیم داشت

افرادی که نصف یک ملک را داشته و یا خانه‌ اجاره به شرط تملیک و یا ثبت‌نامی‌های مسکن مهر باشند اما تاکنون مسکن دریافت نکرده‌اند، مالک محسوب می‌شوند و به هر حال منافع آن را در آینده و در حال حاضر استفاده می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مرکز داده‌ورزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: افرادی که اطلاعات خانوار آنها تا تاریخ ۱ فروردین ۹۳ ثبت شده باشد، امکان ثبت‌نام دارند.

به گزارش فارس، بیاتی رئیس داده‌ورزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در برنامه تلویزیونی پایش با بیان اینکه برای فرم‌های خوداظهاری اطلاعات کاملی در نظر گرفته شده و همه شرایط در آن لحاظ شده است، اظهار داشت: این شرایط در 3 صفحه طراحی شده که افراد متقاضی به راحتی می‌توانند اطلاعات را در آن وارد کنند.

وی تاکید کرد:‌ ثبت‌نام به صورت اینترنتی بوده و در صورتی که افراد عشایر و یا در روستاها دسترسی به اینترنت نداشته باشند، می‌توانند از طریق درگاه دفاتر پیشخوان بهزیستی، پلیس بعلاوه ۱۰، کمیته امداد امام خمینی، شرکت پست و پست بانک ثبت‌نام کنند و عین حال سرپرستان خانوار باید اطلاعات کامل مربوط به اعضای خانواده خود را به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه 6 مورد اطلاعاتی برای افراد در صفحه اول وجود دارد اظهار داشت: آخرین تحقیقات مربوط به خانوار از اول فروردین سال جاری از سوی مرکز آمار در سایت رفاهی قرار دارد و افراد از 20 فروردین به ترتیب آخرین عدد کد ملی خود می‌توانند تا 29 فروردین ثبت‌نام کنند و روز 30 و 31 فروردین نیز افراد جا مانده می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی در مورد مباحث مربوط به پهنای باند و اختلالات در سایت با توجه به افزایش حجم تقاضا برای ثبت‌نام تصریح کرد: خوشبختانه سامانه تجهیز شده و بیش از ظرفیت موجود نیز پیش‌بینی شده است و در هنگام ثبت‌نام مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: افرادی که اطلاعات خانوار ( ازدواج، طلاق، ولادت و فوت) در مرکز آمار نباشد، نمی‌توانند ثبت‌نام کنند، اما افرادی که اطلاعاتشان وجود داشته باشد و تاکنون یارانه نگرفته‌ و یا گرفته باشند می‌توانند، در سایت رفاهی ثبت‌نام کنند.

بیاتی در پاسخ به این سؤال که افراد به تازگی ازدواج کنند و یا ثبت‌نام کنند وضعیتشان چگونه خواهد بود، تصریح کرد: اگر تا قبل از 93.1.1 اطلاعات ازدواج یا ثبت‌نام آنها ثبت شده باشد، می‌توانند ثبت‌نام کنند در غیر این صورت باید منتظر اطلاع‌رسانی‌های این سازمان باشند.

رئیس مرکز داده‌ورزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این سؤال که اگر فردی بتواند یارانه خود را جدا کند، گفت: افراد نمی‌توانند طبق قانون جداگانه یارانه دریافت کنند و یارانه فقط به سرپرست خانوار داده می‌شود.

به گفته بیاتی وزارت ارتباطات در طول این مدت تمامی تمهیدات را برای سایت در نظر گرفته و تقویت زیرساخت‌های استانی و شهرستانی انجام شده و جای نگرانی برای ثبت‌نام متقاضیان وجود ندارد.

بیاتی در پاسخ به این سؤال که اگر فردی مالک نصف یک خانه باشد، آیا صاحب‌خانه تلقی می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: افرادی که نصف یک ملک را داشته و یا خانه‌ اجاره به شرط تملیک و یا ثبت‌نامی‌های مسکن مهر باشند اما تاکنون مسکن دریافت نکرده‌اند، مالک محسوب می‌شوند و به هر حال منافع آن را در آینده و در حال حاضر استفاده می‌کنند.

وی افزود: افرادی که اطلاعات آنها تا یک فروردین سال جاری وجود داشته باشد می‌توانند ثبت‌نام کنند اما تغییرات بعد از ثبت‌نام اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیاتی در باره ثبت‌نام نظامیان بیان داشت: نظامیانی که بازنشسته شده و به صورت افراد معمولی تلقی می‌شوند می‌توانند از طریق سایت رفاهی به صورت عادی ثبت‌نام کنند و نظامیان دیگر نیز می‌توانند از طریق یگان‌های خود این ثبت‌نام را انجام دهند.

رئیس مرکز داده‌ورزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه مردم برای ثبت‌نام استرس و نگرانی نداشته باشند، تصریح کرد: حتماً سرپرستان خانوار در موعد مقرر به سایت مراجعه کنند و از طریق درگاه‌های در نظر گرفته این کار را انجام دهند.

وی تأکید کرد: محدودیت از طریق درگاه‌ها برداشته شده و افرادی که در موعد مقرر خود ثبت‌نام نکرده و جا مانده‌اند می‌توانند، در روزهای بعد نیز ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

بیاتی با اشاره به اینکه درج شماره تلفن همراه در سامانه رفاهی (www.refahi.ir) الزامی بوده گفت: پیامکی به سرپرستان خانوار ارسال خواهد شد که دارای کد شناسه است و باید آن را نگهداری کنند. همچنین برای پاسخگویی به سؤالات مختلف مردم تمهیداتی در نظر گرفته شده و شماره‌هایی پیش‌بینی شده که به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین