کد خبر: ۲۳۸۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱

چین مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک را سازنده و روبه جلو دانست

هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که مذاکرات ایران و طرف های ذی ربط در وین بسیار سازنده و رو به جلو بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، وی روز جمعه به خبرنگاران گفت: اخبار دریافتی از گفت وگوهای پنج به علاوه یک رضایتبخش است و نشان می دهد پیشرفت های شایانی در این دور از مذاکرات حاصل شده است.

وی تاکید کرد ˈبهتر است همه این را بپذیرند و باور داشته باشند که جو مذاکرات بسیار مثبت بوده استˈ.

این سخنگوی چین گفت که در این دور از گفت وگوها مسایل به طور متمرکز و بسیط مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته هونگ لی، طرف های مذاکره در این دور از مذاکرات به اجماع رسیده اند که وارد مرحله توافق نهایی شوند و در باره عناصر مرتبط نیز بحث و تبادل نظر شده است و مهمتر اینکه طرف های مختلف اشتیاق نشان داده اند هر چه زودتر توافق نهایی حاصل شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین، وجود اختلاف و مانع در راه پیشرفت مذاکرات با توجه به پیچیده بودن مساله را بسیار طبیعی دانست.

وی گفت که اگر طرفین با صداقت، سازنده و مشتاقانه به مسایل نگاه کنند اختلافات قابل حل خواهد بود و نگرانی های طرف مقابل پاسخ داده خواهد شد.

هونگ لی تصریح کرد که چین برای رسیدن به توافق نهایی در سریع ترین زمان ممکن در دور بعدی گفت وگوها نقشی بسیار سازنده ایفا خواهد کرد.

سومین مرحله از مذاکرات هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک به میزبانی کشور اتریش موسوم به وین سه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مقر سازمان ملل متحد در وین برگزار شد.

طرفین طی دو روز مذاکره سخت و فشرده، در خصوص همه موضوعات مهم و قابل طرح و همچنین مواردی که تاکنون در رابطه با آن تبادل نظر نشده بود، بحث و گفت و گو کرده و برای آغاز مرحله تدوین متن مشترک توافق نهایی آماده شدند.

دور بعدی مذاکرات قرار است 23 اردیبهشت در وین انجام شود. 

چین این هفته بارها از روند مذاکرات ایران و پنج به علاوه یک ابراز خرسندی کرده و وانگ چون مذاکره کننده این کشور در وین نیز خاطر نشان کرد: مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی بسیار دلگرم کننده و رو به پیشرفت بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین