کد خبر: ۲۳۹۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
آيت الله هاشمي رفسنجاني در اولين جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در سال 93 :

تيم مذاكره كننده، نياز به همدلي و همراهي كامل مردم و مسؤولان دارد

اولين جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در سال 1393 امروز به رياست آيت الله هاشمي رفسنجاني و با حضور سران سه قوه و اكثريت اعضاء تشكيل شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - در ابتداي اين جلسه، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تبريك آغاز سال جديد به اعضاي مجمع و مردم با فرهنگ و وفادار كشورمان، ابراز اميدواري كرد در سال جديد، مجمع بتواند مباحث مهم ارجاعي توسط رهبري معظم انقلاب و وظايف محوله قانوني را با توفيق بيشتر ادامه دهد.

به گزارش آفتاب، آيت الله هاشمي رفسنجاني، با توجه به رضايت نسبي مردم از شرايط سياسي كشور و آرامش موجود در آغاز سال جديد، گفت: اميدواريم با دعاي خير و همراهي و همكاري كامل مردم و تلاش و خدمت مضاعف مسوولان، سالجاري توأم با پيروزي و پيشرفت¬هاي بيشتر براي كشور، مردم و نظام باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، نامگذاري امسال توسط رهبري معظم انقلاب را به عنوان اقتصاد و فرهنگ، طليعه¬اي مبارك و خير براي كشور دانست و گفت: اميدواريم، اهتمام به اقتصاد و بويژه فرهنگ مورد مداقه و توجه عملي بيشتر مسوولان مختلف قرار گيرد و از سطحي¬نگري پرهيز شود.

ايشان افزود: مشكل اين است كه در مورد مباحث فرهنگي، متأسفانه در وحله اول به مسائلي سطحي و ظاهري پرداخته مي¬شود و موضوعات اصلي و عميق مورد غفلت قرار    مي¬گيرد در صورتي كه مقوله فرهنگ از ارزشها و اخلاقيات انساني سرچشمه مي¬گيرد كه هويت يك كشور و مردم را تشكيل مي¬دهد.

آيت¬الله هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: بايد در مقوله فرهنگ، مسائل اصلي مربوط به تقويت ارزشهاي اخلاقي و پرهيز از رذايل اخلاقي مورد تأكيد و تشريح قرار گيرد تا منتج به نتايج كامل و مناسبي شود.

ايشان افزود: مجمع تشخيص مصلحت نظام، آمادگي كامل دارد براي تحقق اين مهم به سهم خود برنامه¬ريزي و تلاش كند.

آيت¬الله هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد: از آقاي دكتر ولايتي رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع خواسته¬ام، مبحث فرهنگ بطور ويژه و عميق در سالجاري مورد مداقه و مطالعه قرار دهند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با توجه به ادامه مذاكرات هسته¬اي نمايندگان دولت با گروه 1+5 گفت: اين مذاكرات كه با موافقت رهبري معظم شروع شده، طبق گزارشها، به ميانه راه رسيده و در سالجاري نيز ادامه خواهد يافت و دنيا بايد بداند جمهوري اسلامي ايران، ضمن حفظ حقوق هسته¬اي خود، خواستار تعامل و گفت¬وگو و حل موضوع است و در اين مذاكرات از حقوق قانوني خود دفاع مي¬كنيم.

ايشان تأكيد كرد: پشتيباني از تيم مذاكره كننده، نياز به همدلي، عزم ملّي و همراهي كامل مردم و مسؤولان دارد تا به نتيجه مطلوب برسد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: از لحاظ مراودات سياسي، اميدواريم از تشنجات و اظهارات تند و افراطي و نزاع¬هاي سياسي و جناحي بين گروه¬هاي مختلف پرهيز شود تا بتوانيم با همدلي و همراهي كه مورد خواست همه است كشور را به پيش ببريم.

آيت الله هاشمي رفسنجاني، همچنين با موفق ارزيابي كردن مراحل مداواي آقاي شمخاني از اعضاي مجمع، سلامت و تندرستي كامل ايشان را از درگاه خداوند مسألت كرد.

در ادامه جلسه، نحوه اداره بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران كه در دي ماه سال 1389 به عنوان معضل توسط رهبري معظم انقلاب به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع شده بود در دستور جلسه قرار گرفت كه پس از بحث و بررسي¬هاي مبسوط سران سه قوه، اعضاء، نمايندگان دولت، بانك مركزي و مجلس شوراي اسلامي، ادامه بحث و تصميم¬گيري در اين خصوص به جلسه آتي مجمع موكول گرديد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین