کد خبر: ۲۳۹۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

احتمال افشاگری‌های جدید اسنودن در پارلمان آلمان

براساس گزارش‌ها، احزاب مخالف دولت در آلمان با حضور ادوارد اسنودن در کمیسیون پارلمان این کشور موافق‌ هستند اما دولت آلمان هنوز رضایت خود را در این رابطه اعلام نکرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ادوارد اسنودن، کارمند پیشین "آژانس امنیت ملی" آمریکا، حاضر است در کمیسیون پارلمان نمایندگان آلمان (بوندس تاگ) حضور یابد و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. وی هیچ پیش‌شرطی نیز برای این اقدام خود مطرح نکرده است.

چندین رسانه همزمان اعلام کرده‌اند که ادوارد اسنودن این موضوع را طی نامه‌ای به وکیل آلمانی خود، ولفگانگ کالک، اطلاع داده است. به گزارش رسانه‌های آلمان اسنودن نامه‌ای به پاتریک زنسبورگ، رئیس کمیسیون بوندس تاگ نوشته و طی آن علاقمندی‌اش را برای شرکت در این کمیسیون ابراز کرده است.

به گزارش شبکه دویچه‌وله، ادوارد جوزف اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، در ژوئن ۲۰۱۳ آغاز به افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای از برنامه‌های فوق سری سازمان امنیت ملی آمریکا کرد. وی به خاطر این اقدام تحت تعقیب نیروهای پلیس فدرال آمریکا قرار گرفته است. او که از روسیه پناهندگی موقت گرفته، بر این باور است که مقامات آمریکا قصد کشتن‌اش را دارند.

ولفگانگ کالک، وکیل آلمانی اسنودن اعلام کرده است که آمدن اسنودن به کمیسیون بوندس تاگ با "مشکلات عملی و حقوقی"‌ همراه است و از هم اکنون نمی توان به طور کامل مشخص کرد که اسنودن در بوندس تاگ در باره چه موضوع‌های خاصی "می‌تواند" یا "می‌خواهد" صحبت کند.

به گزارش ایسنا، کمیسیون پارلمان نمایندگان آلمان "بوندس تاگ" حدود یک سال پیش برای بررسی فعالیت‌های جاسوسی آژانس امینت ملی آمریکا در آلمان تشکیل شد. از جمله وظایف این کمیسیون روشن کردن این نکته است که سازمان امنیت ملی آلمان در مورد فعالیت‌های شنود آژانس امنیت ملی آمریکا در آلمان از سال ۲۰۰۱ میلادی، چه اطلاعاتی داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین